۲۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی ناوگان راهداری قم اختصاص یافت

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی ناوگان راهداری این استان در راستای ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به مردم اختصاص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا اسدی با اشاره به نوسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در سال جاری اضافه کرد: همچنین ۱۹ دستگاه اتوبوس و ۴۹ دستگاه مینی‌بوس برون‌شهری دیگر نیز تا پایان سال نوسازی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: روند تشکیل پرونده به‌منظور دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی ۶۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس راهداری قم نیز انجام‌گرفته است.
اسدی با اشاره به بهسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس راهداری قم در سال گذشته، اظهار داشت: پارسال ۱۴ دستگاه اتوبوس و ۳۶ مینی‌بوس با استفاده از تسهیلات دریافتی از بانک‌ها نوسازی شد.
وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح نوسازی ناوگان عمومی هفت میلیارد ریال برای هر دستگاه اتوبوس و ۲ میلیارد ریال نیز برای مینی‌بوس‌ در نظر گرفته شده است.
فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ راننده در راهداری قم
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه گفت: در سطح راهداری این استان چهارهزار و ۵۰۰ راننده کامیون و یک هزار راننده اتوبوس و مینی‌بوس مشغول فعال هستند.
وی با اشاره به پوشش بیش از ۸۰ درصدی رانندگان راهداری قم از تسهیلات بیمه‌ای دولت، بیان داشت: طی یک سال گذشته ۱۵۰ نفر از رانندگان بخش حمل کالا و مسافر از خدمات بیمه پایه بهره‌مند شدند.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه اعلام بار، اظهار کرد: از اردیبهشت‌ماه امسال تمامی رانندگان حوزه حمل کالا و بار باید اطلاعات لازم را در سامانه مربوطه وارد کنند.
وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند سال آینده ۱۳ هزار اتوبوس به‌ویژه اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان حمل‌ونقل و راهداری کشور خواهد شد که استان قم نیز می‌تواند سهم مطلوبی از این ظرفیت جدید داشته باشد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46904
اخبار مرتبط

نظرات شما