امام‌جمعه قم:

دشمن به دنبال ناامن‌کردن منطقه است

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند، گفت: دشمن با جنگ به دنبال ناامن‌کردن منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن، اظهار داشت: یمن سال‌هاست که تجربه دفاع از خود را کسب کرده است و از این حملات غافلگیر نمی‌شود.
وی ادامه داد: امروز یمن بعد از گذراندن دوران سخت جنگ اخیر، به سلاح‌هایی مجهز شده است که می‌تواند پایگاه‌های دشمن را در منطقه از جمله بحرین مورد هدف قرار دهد.
امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: بدون شک جنگ در منطقه ناامنی را گسترش می‌دهد و باید بدانیم که دشمنان ما ازجمله آمریکا به دنبال این توطئه هستند تا منطقه را ناامن کنند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی، گفت: عمده بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار به قدرت مردم اختصاص داشت و فرمودند که امروز نقش و ایستادگی مردم در مورد غزه را مشاهده می‌کنید که آمریکا و صهیونیست‌ها را عاجز کرده است.
وی اضافه کرد: حضور و مشارکت مردمی از اقشار مختلف می‌تواند دست دشمن را از توطئه‌ها کوتاه کند، نظامی که پشتوانه آن قدرت مردم باشد در عرصه‌های مختلف پیروز است.
آیت‌الله سعیدی ابراز داشت: مشارکت عمومی در تصمیمات مهم عاملی در توسعه و پیشرفت است که اگر از آن بی‌نصیب باشیم می‌تواند دست‌درازی دشمن را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب راهبرد را چنین ارزیابی کردند که ترویج حضور و نقش مردم در رکن اساسی کشور، نوعی تواصی به‌حق و وظیفه هر صاحب‌صدایی است.
امام‌جمعه قم تأکید کرد: باید بر روی حضور مردم و مشارکت مردم تبلیغ شود و بدون آرا مردم و حضور مردم خیمه نظام اسلامی برپا نمی‌شود.
وی بیان کرد: مردم‌گرایی ریشه در اسلام ناب محمدی دارد و اراده مردم فراتر از این نیست و یکی از این عرصه‌ها حضور تأثیرگذار مردم در انتخابات است.
آیت‌الله سعیدی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا به امروز به‌صورت متوسط هرسال یک انتخاب ملی و مردمی را داشته‌ایم و شاید ما تنها کشوری هستیم که در هرسال از مردم نظرخواهی شده است و باید با اتکا و اراده مردم نظام حرکت کند و کسی به صحنه بیاید که در راستای رفع مشکلات بکوشد.
وی گفت: دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند اما مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی امید دشمن را ناامید و با انتخاب افرادی اصلح مشت محکمی بر دهان دشمنان ازجمله آمریکا و صهیونیست‌ها خواهید کوبید.
امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر علی‌محمدی دانشمند هسته‌ای، بیان کرد: ایشان به دست تروریست‌های صهیونیست ترور شدند که نشان‌دهنده اوج حقارت صهیونیست‌ها در زمینه ازبین‌بردن انسان‌ها است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47071
اخبار مرتبط

نظرات شما