مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم:

یک هزار مددجو کمیته امداد در قم توانمند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم از خودکفایی مددجویان به‌عنوان اولویت اصلی این نهاد حمایتی یادکرد و گفت: از ابتدای امسال توانمند شدن یک هزار مددجو در این استان محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام طه مهری بیان داشت: هدایت و مشاوره شغلی در کنار ارائه تسهیلات بانکی از اقدام‌های کمیته امداد قم در راستای خودکفایی و اشتغال مددجویان است.
وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای خودکفایی و اشتغال مددجویان، تصریح کرد: یک هزار مددجو در استان قم در قالب طرح خودکفایی و اشتغال با هدایت شغلی کمیته امداد و ارائه تسهیلات خودکفا و توانمند شدند.
مهری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در حوزه مشاغل خانگی؛ ارائه تسهیلات خودرویی و احداث پنل‌های خورشیدی از مهم‌ترین محورهای کمیته امداد در خودکفایی مددجویان طی سال جاری بوده است.
مدیرکل کمیته امداد قم سرمایه‌گذاری در نصب پنل‌های خورشیدی را از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زایی یادکرد و ادامه داد: برای تمامی افرادی که شرایط لازم را داشته باشند تسهیلات و تجهیزات لازم ارائه می‌شود؛ سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی به‌رغم کم‌هزینه‌بودن دارای درآمد پایداری برای مددجویان است.
مهری تصریح کرد: دهک‌های یک تا پنج برای دریافت وام اشتغال می‌توانند به سامانه hayat.emdad.ir مراجعه و نسبت به درخواست وام اقدام کنند؛ تحت پوشش نبودن یکی از بیمه‌های پایه از معیارهای پرداخت این تسهیلات به مددجویان است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که پیش‌ازاین وام اشتغال دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای توسعه کسب‌وکار خود نسبت به دریافت تسهیلات جدید اطلاعات خود را در سامانه مذکور بارگذاری کنند.
در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امام خمینی قم قرار دارند که مجموع نفرات آن‌ها ۳۸ هزار و ۹۳۹ نفر می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47097
اخبار مرتبط

نظرات شما