قم فردا گزارش می دهد؛

بازدید میدانی اعضای شورای شهر قم از محله امامزاده ابراهیم

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از محله امامزاده ابراهیم، یکی از محله‌های پر تراکم که در بافت فرسوده قرار دارد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، شب گذشته جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با حضور در مساجد محله امامزاده ابراهیم (ع) از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کرده و در بازدید میدانی از این محله در جریان مشکلات و درخواست اهالی قرار گرفتند.

عدم نظافت شهری، عدم توجه به بافت فرسوده، ایستگاه‌های بلاتکلیف مترو، عدم راه‌اندازی مترو، کم‌کاری فرهنگی و اجتماعی شهرداری در محله شاه ابراهیم، بوی نامطبوع جوی‌های محله، ساماندهی سد معبرها و عدم اتوبوس به جمکران و برعکس از جمله درخواست اهالی این محله بود.

محله امامزاده ابراهیم (ع) یکی از محله‌های قدیمی قم در منطقه ۶ شهری با بافت جمعیتی متراکم است.

یکی از معضلات این محله بافت قدیمی و کوچه‌ها باریک این محله است و گاهی این کوچه‌های عجیب در مرکز کلان‌شهر قم باعث تعجب است! کوچه‌هایی با بافت قدیمی خانه‌ها و عرض کم و تیر چراغ‌برق‌های پوسیده چوبی که عمرشان سال‌هاست گذشته اما هنوز هم به تعداد زیاد در این کوچه‌ها ایستاده‌اند.

کوچه‌های باریک شیب‌دار بدون آسفالت محله امامزاده ابراهیم (ع) باعث شده در مواقع بروز حوادث خودروهای امدادی برای ورود به محل دچار مشکل شوند.

این محله در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی هم داشته است، کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) رهاورد سفر پرخیروبرکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم است که در راستای محرومیت‌زدایی از محله امامزاده ابراهیم در سال ۸۹ تصویب شده و کلنگ ساخت آن در سال ۱۳۹۱ به زمین زده شد.
 این پروژه در چهارطبقه با زیربنای ۲۶۴۳ مترمربع طراحی شده و برای ساخت و تجهیز آن بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

البته با وجود جمعیت متراکم و جوان این محله نیازهای فرهنگی و ورزشی زیادی موردنیاز است.


 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/47107
اخبار مرتبط

نظرات شما