رئیس اداره نگهداری راه‌های قم:

۳۰ کیلومتر از آزادراه قم - تهران بهسازی شد

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم - تهران در ۵ قطعه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد معارف وند افزود: آزادراه قم - تهران، به‌عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی اساسی در ارتباط ۱۷ استان با مرکز کشور دارد.
معارف وند اضافه کرد: باتوجه‌به موقعیت ویژه این آزادراه مهم کشوری، ضروری است که در قالب طرح‌های عمران جاده‌ای متناسبی، نسبت به صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن اقدام شود.
وی اظهار داشت: طی اجرای این پروژه که در بازه زمانی یک‌ساله اجرا و به بهره‌برداری رسید، ۵ قطعه از این آزادراه در هر ۲ لاین بهسازی شد.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: در قالب این طرح قطعات اول و دوم در لاین غربی (باند تهران - قم) در کیلومتر ۱ تا ۴ و کیلومتر ۳۳ تا ۴۴ و قطعات سوم و چهارم در لاین شرقی (باند قم - تهران) کیلومتر ۴۶ تا ۵۲ و کیلومتر ۵۴ تا ۵۸ و کیلومتر ۱ تا ۷، اجرا و به بهره‌برداری رسید.
وی در خصوص مشخصات فنی پروژه بهسازی ۳۰ کیلومتر از آزادراه قم - تهران اظهار داشت: بر اساس مطالعات و بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته، متناسب با وضعیت هر قطعه از آزادراه، نسبت به اجرای طرح بهسازی آن در قالب اقدامات متفاوت مانند درزگیری با قیر پلیمری، لکه‌گیری هندسی، ماسه آسفالت، اجرای روکش آسفالت (توپکا)، اجرای اسلاری سیل اقدام به عمل آمد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47187
اخبار مرتبط

نظرات شما