دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار:

جشنواره عمار باید بین‌المللی شود

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار گفت: بُعد بین‌المللی جشنواره عمار باید گسترش پیدا کند هنوز ورود جدی به عرصه بین‌المللی پیدا نکردیم و ساختار عمار هنوز بین‌المللی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​سهل اسعد در نشست رسانه‌ای چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار که عصر امروز در حسینیه هنر استان قم برگزار شد اظهار داشت: جشنواره عمار با محوریت بحث فلسطین برگزار شد تا بتوان تحولات فلسطین را به‌عنوان دغدغه  مطرح کرد از طرفی هم موضوع بحث نوین جهانی در این جشنواره مطرح است که محوریت آن نیز اتفاقات فلسطین است.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار  ادامه داد: امسال اتفاقات زیبایی در این جشنواره رخ داد، حضور افراد در سنین کم در این جشنواره‌ باعث خوشحالی است همچنین حضور کودکان در سینما بسیار عالی بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بانوان در سنین مختلف در این جشنواره بسیار چشمگیر بود همچنین تنوع تولیدکنندگان و بینندگان زیاد بود.

اسعد عنوان داشت: نشست‌های تخصصی برای تبیین تولیدات در فضای بین‌المللی محور مقاومت در این جشنواره برگزار شد.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار اضافه کرد: فرهنگ‌سازی یک نوع جدید از دیدن فیلم، در جشنواره عمار رقم خورد که تماشای فیلم از سینما به حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و مساجد راه پیدا کرد.

وی تأکید کرد: تبیین حقایق منحصر به یک‌زمان و مکان خاص نیست هنر جشنواره فیلم عمار این است که توانسته زمان و مکان تبیین حقایق را تغییر دهد.

اسعد عنوان داشت: سطح آثار جشنواره عمار متنوع بود از سه هزار و ۳۰۰ اثر که در ژانرهای مختلف ارسال شده بود هزار اثر مستند بود همچنین ‌تنوع سوژه‌ها مشهود بود.

وی با بیان اینکه هنوز در باب مصرف به ابدال نرسیدیم، گفت: پیغام جشنواره عمار هنوز به همه نرسیده و بیشتر مخاطب انقلابی دارد باید قدرت جذب همگی را پیدا کنیم و حرف را به همه دنیا بیان کنیم.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره فیلم عمار اضافه کرد: بُعد بین‌المللی جشنواره عمار باید گسترش پیدا کند هنوز ورود جدی به عرصه بین‌المللی پیدا نکردیم و ساختار عمار هنوز بین‌المللی نیست.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47217
اخبار مرتبط

نظرات شما