مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم:

۱هزار و ۸۰۰ تاکسی در قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان شدند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان این که ۱هزار و ۸۰۰ تاکسی در قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان شدند، گفت: برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا در سال آینده همه ناوگان تاکسیرانی قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان شوند.

قاسم طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر قم اعم از سیستم تاکسی گردشی، تاکسی بی‌سیم، تاکسی خطوط، تاکسی روستایی و تاکسی بانوان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه و مشکل پول خرد بود، از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم قرار گرفت و تاکنون هزار و ۸۰۰ دستگاه پوز در تاکسی‌های سطح شهر قم نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه نصب دستگاه پوز روی تاکسی‌ها تا به امروز اختیاری بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین دستگاه‌های پوز نصب‌شده روی تاکسی‌ها چهارراه بازار - فرهنگیان، خیابان ۱۴ متری امام حسین و امین‌آباد، خطوطی که مقصد و یا مبدأ آن به میدان مطهری منتهی می‌شوند، خودروهای گردشی و خودروهای بی‌سیم است، البته هنوز در این خطوط هم همه تاکسی‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان نشدند. 

طالبی بیان داشت: به رانندگان محترم اعلام کردیم چنانچه دستگاه پوز دریافت کردند برچسبی داخل تاکسی خود نصب کنند با این عنوان «این تاکسی مجهز به دستگاه کارت‌خوان است» تا شهروندان محترم چنانچه می‌خواهند کرایه خود را به‌صورت کارتی پرداخت کنند بتوانند از دستگاه پوز استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم عنوان داشت: برنامه‌ریزی داریم تا در سال آینده باتوجه‌به این‌که هزار راننده‌تاکسی متقاضی نصب دستگاه کارت‌خوان در تاکسی خود هستند بتوانیم دستگاه پوز را برای آن‌ها تهیه کنیم، شرکت تأمین‌کننده دستگاه‌ها پیگیر این هستند تا بتوانند دستگاه موردنیاز را تأمین کنند برنامه‌ریزی انجام‌شده تا تمام ناوگان حمل‌ونقل تاکسی در قم سال آینده مجهز به دستگاه کارت‌خوان شوند.

وی اضافه کرد: مقدمات کار آماده شده است و تا ۲ ماه آینده غالب ناوگان تاکسی‌رانی قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان خواهد شد این کار باعث سهولت کار مسافران و رانندگان خواهد شد و مسئله و مشکلات تأمین پول‌خرد به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47308
اخبار مرتبط

نظرات شما