رئیس اداره نگهداری راه‌های قم:

بهسازی ۲۶ کیلومتر از بزرگراه قم - اراک در حال اجراست

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۲۶ کیلومتر از بزرگراه قم - اراک (در ۲ باند رفت‌وبرگشت) در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد معارف وند افزود: بزرگراه قم - اراک، در زمره مهم‌ترین کریدورهای ارتباط جاده‌ای استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور است و نقش عمده‌ای در مبادلات صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای دارد که از آبان‌ماه سال جاری آغاز شده است. 
وی اضافه کرد: باتوجه‌به موقعیت کریدوری این بزرگراه که از ترافیک ترکیبی چشمگیری برخوردار است، اقداماتی در قالب طرح‌های عمران جاده‌ای باهدف صیانت و ارتقا سطح سرویس در آن صورت می‌گیرد.
وی در خصوص این طرح گفت: باتوجه‌به بازدیدها و مطالعات میدانی صورت‌گرفته، اقداماتی در قالب درزگیری با قیر پلیمری، تراش آسفالت، اجرای ماسه آسفالت ریگلاژی و روکش آسفالت (بیندر و توپکا) اجرا می‌شود.
معارف وند تصریح کرد: برآورد زمانی پروژه بهسازی بزرگراه قم - اراک که از آذرماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده یک‌ساله و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، ظرف مدت کمتری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47341
اخبار مرتبط

نظرات شما