عضو شورای اسلامی شهر قم:

خدمات انقلاب اسلامی در قم عمر ۴۵ساله دارد

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه وضعیت توسعه و پیشرفت استان، پیش از سال ۱۳۵۷ و پس از آن به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست، گفت: استان قم پیش از انقلاب اسلامی مورد بی‌مهری بود، توسعه محلات قم به ۱۳۲ محله یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

معصومه آمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» پیرامون دستاوردهای ۴۵ساله انقلاب اسلامی در قم، اظهار کرد: استان قم پیش از انقلاب اسلامی مورد بی‌مهری بود؛ اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد و پیشرفت این خطه در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در قم را موردتوجه قرارداد و در ادامه خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش عالی، فناوری اطلاعات، اقتدار دفاعی، وحدت مذاهب، محرومیت‌زدایی، ورزش و... را نسلی درک می‌کنند که در دوران حکومت پهلوی زیسته‌اند و یا واقعیت را از کسانی که در آن دوران زندگی کرده‌اند، شنیده‌اند.

وی از توسعه محلات قم به ۱۳۲ محله به‌عنوان یکی از این دستاوردها نام برد و سپس افزود: همچنین ۶۲۸ مدرسه با ۷ هزار و ۳۸۱ کلاس درس، ۲۴۳ پارک محلی، جنگی و شهربازی، ۳۷۰ سالن ورزشی، احداث ۴۰ دانشگاه‌ و مؤسسه آموزش عالی،۵۰ پژوهشگاه‌ و مراکز تحقیقاتی، ۳۲  کتابخانه ۱۳ بیمارستان و...از دیگر دستاوردهایی است که پس از انقلاب اسلامی در قم ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: استان قم بعد از انقلاب اسلامی با رشد ۸ برابری جمعیت روبه‌رو شده است و اکنون جمعیت استان قم بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

آمره ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش شمار مهاجرت به قم، بر محدوده جغرافیایی شهر افزوده شد و چندین شهرک در اطراف آن با نام‏های شهر قائم، یزدان‌شهر، شهرک امام خمینی (ره)، صفاشهر و پردیسان افزوده شده و دامنه محلات آن به ۱۳۲ محله توسعه یافت.

وی با بیان اینکه وضعیت توسعه و پیشرفت استان، پیش از سال ۱۳۵۷ و پس از آن به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: اینکه برخی افراد مدعی هستند قم تا همین سال‌های اخیر یک «روستا شهر» بود که اسمش را استان گذاشته بودیم، ظلم آشکار به‌نظام اسلامی است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47432
اخبار مرتبط

نظرات شما