معاون سپاه پاسداران خبر داد:

اجرای ۲۳ هزار طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه پاسداران

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای تکمیل پروژه‌ها تابه‌حال بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون هزینه شده است که ارزش واقعی آن بیش از هزار و دویست میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری فارس، سردار ضیاءالدین حزنی شنبه‌شب در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۳۳۳۸ پروژه محرومیت‌زدایی و تجلیل از گروه‌های جهادی برتر استان قم که در باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: از پیامدهای فقر و محرومیت در جامعه می‌توان به‌خطرافتادن امنیت پایدار و کاهش توسعه اقتصادی و فاصله طبقاتی اشاره کرد که این موضوع به فعالیت گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی به محرومان اهمیت می‌بخشد.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه گفت: از ویژگی پروژه‌های محرومیت‌زدایی می‌توان به استحکام ساخت‌وسازها و توجه به کیفیت و کم‌هزینه‌بودن قیمت پروژه‌ها در مناطق محروم، صعب‌العبور و مرزی اشاره کرد.
حزنی گفت: در اولویت برنامه‌های غیرعمرانی که انجام می‌شود باید به ایجاد پوشش‌های حمایتی برای محرومان، فراهم نمودن امکان تحصیل، پوشش‌های حمایتی بهداشتی و درمانی، تهیه سبد تجهیزات آموزشی، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال‌زایی، ازدواج آسان و برپایی بیمارستان صحرایی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای تأسیس در سال ۸۹ تا کنون بیش از دو هزار و ۳۲۶ پروژه عمرانی و ۲۰ هزار و ۷۷۱ برنامه غیرعمرانی که در مجموع ۲۳ هزار و ۹۷ پروژه می‌شود را در حوزه‌های عمرانی، غیرعمرانی، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، آب‌رسانی، راه و شهرسازی، آموزشی، فرهنگی، معیشتی، کشاورزی، سلامت، اقتصاد مقاومتی، امدادرسانی، پویش مؤمنانه و ازدواج آسان، تقدیم مردم کرده است.
وی افزود: برای تکمیل پروژه‌ها تابه‌حال بیش از ۴۲۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون هزینه شده که ارزش واقعی آن بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و البته که بخش قابل‌توجهی از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی توسط سپاه به‌ویژه گروه‌های جهادی تأمین و پرداخت شده و بخشی دیگر توسط دولت در ردیف بودجه شهید یزدان‌شناس در رده‌های استانی به طور مستقیم پرداخت شده است.
حزنی با اشاره به مشکلات روستاها و مناطق محروم عنوان کرد: از استانداری قم درخواست داریم تا برای شناسنامه‌دار کردن بعضی مناطق محروم، بیمه‌کردن مردم، چاپ کتاب روستا، نصب تابلوی روستا، رفع اعتیاد، ازدواج آسان، حل اختلافات قبیله‌ای، چاپ کتاب شهدا، برگزاری مسابقات روستا و فراهم نمودن شرایط اعزام روحانی به مناطق هدف همراهی بیشتری داشته باشد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47461
اخبار مرتبط

نظرات شما