فرمانده سپاه قم:

برپایی ۱۱۶ رزمایش کمک‌های مومنانه به‌همت جهادگران قمی

فرمانده سپاه قم گفت: گروه‌های جهادی استان قم در یک سال گذشته اقدام به برگزاری ۱۱۶ رزمایش کمک‌های مومنانه، ساخت ۱۷۳ حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده‌های کم برخوردار و اهدای هزار و ۲۱۱ سرویس جهیزیه عروس کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سردار سید محمدرضا موحد در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۳۳۳۸ پروژه محرومیت‌زدایی و تجلیل از گروه‌های جهادی برتر استان قم که در سالن همایش‌های باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: این ایام بسیار مبارک است؛ زیرا در سالگرد چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی و ایام ماه مبارک هستیم.

 فرمانده سپاه قم گفت: ما طبق سخنان رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و بیشتر به زندگی این قشر رسیدگی کنیم.

 وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی قم در یک سال گذشته، عنوان کرد: ۹۸ مورد بهسازی مساجد و حسینیه، بهسازی و رنگ‌آمیزی ۸۶ باب مدرسه، ترمیم ۲۶ پروژه آسفالت معابر، آب‌رسانی به مناطق مختلف و روستاها در ۲۴ پروژه، احداث مرکز ترک اعتیاد بر اساس طرح کرامت که در آن اشتغال و کارآفرینی نیز انجام می‌شود، ساخت و بازسازی یادمان شهدا و احداث استخر شنا از جمله فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان قم در یک سال گذشته بوده است.

 موحد اضافه کرد: تأسیس ۱۴ کارگاه اشتغال، برپایی ۲۱۸ مورد نمایشگاه و بازار مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات طبق تبصره ۱۶ و ۱۸ به ۸۳۰ نفر به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج سازندگی در عرصه اشتغال و کارآفرینی انجام شده است.

 فرمانده سپاه امام علی ابن ابی‌طالب (ع) بیان کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به تأسیس ۱۲۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات خانگی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی در اشتغال و مشاوره شغلی، تأسیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با محوریت بسیج سازندگی، اشاره کرد.

 وی در ادامه گفت: در عرصه عمرانی تا کنون ۱۲ پروژه لایروبی و احیای قنات، ۱۷۳ پروژه ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند و یک مورد احداث کانال آب سرپوشیده داشته‌ایم.

 موحد ابراز کرد: در عرصه امور اجتماعی، ۱۱۶ رزمایش اهدای بسته معیشتی به خانواده‌های کم‌برخوردار در قالب گروه‌های جهادی در استان انجام شده است؛ همچنین ۸ مورد اهدای لوازم‌تحریر، ۱۲۱۱ سرویس جهیزیه در ۴ رزمایش، ۵۸ برنامه در خصوص رفع معضلات حاشیه‌نشینی طلاق و اعتیاد و... برگزار شده است.

 فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند ما به قله نزدیک شدیم روزبه‌روز در حال نزدیک‌تر شدن هستیم، پس امیدوار باشیم و در حکومتی که آرزوی ائمه اطهار (ع) بوده افتخار ما این است که سربازی ملت را کنیم.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/47465
اخبار مرتبط

نظرات شما