نماینده جهاد اسلامی:

انقلاب‌اسلامی، فلسطین را به محوری‌ترین موضوع جهان‌اسلام تبدیل کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه انقلاب اسلامی اُمت اسلامی را به هویت اصلی خود بازگرداند گفت: انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را محوری‌ترین و با اولویت‌دارترین مسئله جهان اسلام قرارداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ناصر ابوشریف جمعه‌شب در آیین جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقش مهمی در زنده کردن مجدد اسلام در تمام نقاط جهان داشته است.

 وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی، رژیم شاه که هم پیمان رژیم صهیونیستی بود و انورسادات رئیس‌جمهور مصر را به سازش با این رژیم ترغیب می‌کرد از گردونه قدرت خارج شد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی اُمت اسلامی را به هویت اصلی خود بازگرداند، اینکه این انقلاب، مسئله فلسطین را به‌عنوان مسئله‌محوری خود قرار دهد، مسئله‌ای به‌دوراز چارچوب‌های اسلامی نبوده و نیست.

 ابوشریف با بیان اینکه استعمار غرب، دشمن اصلی امت اسلامی و رژیم صهیونیستی نیز در خط اول این دشمنی قرارداد تصریح کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک شخصیت دینی شجاع، مسئله فلسطین را به‌عنوان مسئله اصلی امت اسلامی قرار دادند.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: حضرت امام با نگاه ژرف‌نگرانه و راهبردی خود، مشخص کردند که استعمار غربی و استعمارگران و در رأس همه آنان آمریکا، برای دشمنی با امت اسلامی فعالیت می‌کنند.

 وی تأکید کرد: خطر بزرگ برای امت اسلامی، رژیم صهیونیستی است که در قلب امت اسلامی کاشته شده است.

 وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز خط‌مشی حضرت امام مبنی بر اینکه مسئله فلسطین مسئله اسلام است را حفظ کرده و همان را ادامه داده‌اند.

 ابوشریف با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فلسطین وجدان بیدار بشریت است بیان داشت: مسئله فلسطین جایگاه خاصی در انقلاب اسلامی دارد، پیروزی بر رژیم صهیونیستی، پیروزی تمام امت اسلامی است و می‌تواند منجر به یک تحول بنیادین در امت اسلامی شود.

 این مقام فلسطینی اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که رژیم صهیونیستی فقط دشمن فلسطینیان است، ولی این تصور اشتباهی است؛ چون این رژیم دشمن مردم ایران نیز است.

 نماینده جهاد اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به‌رغم داشتن روابط با ترکیه، دشمن این کشور هم است.

 وی اضافه کرد: این رژیم باوجودآنکه از سال ۱۹۷۹ با مصر توافق‌نامه سازش امضا کرده است، اما با مردم، دولت و ارتش مصر نیز همواره دشمنی کرده و تلاش می‌کند جایگاه مصر را در آفریقا تضعیف کند.

 وی گفت: رژیم صهیونیستی به ارتش مصر اجازه قدرت‌گرفتن نمی‌دهد.

 ابوشریف در بخش از سخنان تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا، در تخریب و ویران کردن کشورهای سوریه و عراق نقش مهمی داشته‌اند چرا که همیشه این اعتقاد وجود دارد که عراق و شام محور اصلی امت عربی محسوب می‌شوند.

 وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بر خلاف خواسته‌ها و منافع امت اسلامی عمل می‌کند، ولی در نقطه مقابل، انقلاب اسلامی در راستای منافع امت اسلامی و توسعه آن در حرکت است.

 ابوشریف مسئله فلسطین را بزرگ‌ترین عامل وحدت امت اسلامی خواند و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، همواره تلاش‌هایی برای تفرقه‌افکنی بین امت اسلامی در جریان بوده است.

 وی یادآور شد: از بعد از یازدهم سپتامبر نیز این تلاش‌ها، به شکل متمرکزی برای ایجاد فتنه طایفه‌ای بین امت اسلامی ادامه پیدا کرد.

 ابوشریف گفت: ده‌ها سازمان و گروه افراطی را برای تجزیه امت اسلامی به وجود آوردند، ولی بعد از حوادث هفتم اکتبر و طوفان‌الاقصی شاهد هم‌گرایی و وحدت بین امت اسلامی هستیم، این روزها سُنی از شیعه حمایت می‌کند، شیعیان نیز به کمک اهل‌تسنن آمده‌اند.

 وی بیان کرد: ما شاهد یک وحدت حقیقی و واقعی هستیم، مردم فلسطین، اهل‌تسنن هستند؛ اما شیعیان امامیه و زیدیه در حمایت از فلسطینی‌ها به پا خاسته‌اند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که امروز، فلسطین در شرایط سختی به سر می‌برد گفت: این سختی و دشواری به شکل ویژه‌ای در نوار اِشغالی غزه نمایان است.

 ابوشریف همچنین اضافه کرد: ما بیش از چهار ماه است که در یک جنگ نابرابر با رژیم صهیونیستی قرار داریم، ده‌ها هزار تُن مواد منفجره و بمب‌های هوشمند و غیرهوشمند بر سر ملت فلسطین فروریخته شده، و این حمله‌ها در سایه یک محاصره کامل صورت می‌گیرد، دسترسی به آب، برق، غذا و دارو نیز وجود ندارد.

 وی گفت: در غزه فقط جریان‌های مقاومت حضور ندارند، بلکه ما شاهد یک امت مقاوم هستیم.

 نماینده جهاد اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود وسعت بالای کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را مورد اشاره قرارداد و گفت: تهران که شهر بسیار پرجمعیت‌تری نسبت به غزه است طی ۶۰ سال گذشته، حدود ۲۴ هزار شهید تقدیم کرده، درحالی‌که، غزه تنها در ۱۲۵ روز گذشته، ۲۸ هزار شهید، ۷۰ هزار مجروح و ده‌هزار مفقود داشته است.

 ابوشریف با تأکید بر اینکه فقط قشر خاصی متحمل این جنایت‌ها نمی‌شوند گفت: دو سوم شهیدان غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

 وی ادامه داد: تمام بیمارستان‌های غزه مورد حمله قرار گرفته و تقریباً تخریب شده‌اند و ۳۴۰ نفر از کادر درمان نیز به شهادت رسیدند، صهیونیست‌ها ۹۰ نفر از آنان را بازداشت کردند.

 وی با بیان این نکته که ۱۴۰ دستگاه آمبولانس از سوی نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته و منهدم شده است گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارند، از زمان شروع حمله‌های اسرائیل نیز ۲۱ هزار نوزاد در این شرایط غیرانسانی به دنیا آمده است.

 وی با یادآوری این نکته که تحت‌فشار آمریکا هیچ‌کس هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد گفت: امروز مردم غزه تمام مسئولیت‌ها را به عهده گرفته‌اند، حتی ورود مواد غذایی و دارو نیز توسط این مردم صورت می‌گیرد.

 وی بیان کرد: متأسفانه برخی از کشورهای عربی نه‌تنها به محاصره مردم فلسطین می‌پردازند؛ بلکه از طریق عربستان و اردن، محاصره رژیم را شکسته و برای آن کالا ارسال می‌کنند.

 ابوشریف یادآور شد: برخی کشورها هم به شکل تبلیغاتی، کمک‌هایی که مردم فلسطین هیچ نیازی به آن ندارند را برای نوار غزه می‌فرستند، کادر درمان بارها اعلام کرده‌اند، ۷۰ درصد کمک‌های ارسالی از طرف کشورهای عربی، بی‌فایده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47533
اخبار مرتبط

نظرات شما