حاشیه های یک حضور حماسی؛

این جمعیت قابل انکار نیست!

امروز سیل جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۳ بهمن با هیچ قلم و دوربینی قابل‌توصیف نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حدود یک ساعت به آغاز رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ باقی‌مانده است هوای قم کمی سرد است خاصیت فصل زمستان  شهر قم این‌گونه است که سوز ابتدای صبح بسیار زیاد است فک می‌کنم شاید سردی هوای صبح قم راهپیمایی را با تأخیر مواجه کند.


 تصور می‌کنم که من زودتر از همه به‌عنوان خبرنگار قرار است در محل تجمع مردم حاضر باشم تا بتوانم از ابتدا گزارشی تهیه کنم؛ اما جمعیتی از مردم از پیر و جوان و زن و مرد یک ساعت زودتر از آغاز رسمی راهپیمایی در انتظار نشسته‌اند تا جمعیت بیشتر حاضر شود و حرکت خود را آغاز کنند.

 جمعیت حاضر به دنبال این هستند که در راهپیمایی حتماً بنر و یا نوشته‌ای داشته باشند برخی‌ها دنبال پرچم ایران، برخی‌ها به دنبال عکس حاج‌قاسم سلیمانی و برخی‌ها به دنبال عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند هنوز به طور کامل بنرها و عکس‌ها توزیع نشده است.


 به سمت میدان مصلی محل اصلی تجمع حرکت می‌کنم هنوز به آغاز راهپیمایی مانده است جمعیت اینجا شلوغ‌تر است؛ زیرا محل اصلی تجمع از مسیرهای مختلف میدان مصلی است.
 پیرمردی در گوشه‌ای با پرچم ایران نشسته و در انتظار است چند نوجوان دهه‌ هشتادی نیز باهم گپ و گفت می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند وانت‌هایی که پرچم‌ها و بنرها را میان مردم توزیع می‌کنند رسیدند و مردم برای گرفتن پرچم و عکس به سمت این خودروها حرکت می‌کنند.

کم‌کم جمعیت گسترده می‌شود از مسیرهای مختلف جمعیت به میدان مصلی رسیده است یکی از ایرادات معماری شهر قم این است که یک خیابان بلند با عرض بیشتر ندارد تا این جمعیت صدها هزارنفری را بتوان جمعیت را به طور کامل به تصویر کشید.

برخی از حاضران با خود ماکت‌های را به همراه دارند که از شب گذشته در منزل آماده کردند دست‌نوشته‌ها هم فراوان است، اینجا فلسطین و مظلومین مردم غزه فراموش نشده است پرچم‌های فلسطین در دست جوانان و نوجوانانی است که هنگام تکرار شعار مرگ بر اسرائیل از عمق وجودشان بیرون می‌آید نشان می‌دهد اینها همان‌هایی هستند که اگر در کربلا هم بودند پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را تنها نمی‌گذاشتند.

راهپیمایی‌های قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و پایتخت جهان تشیع متفاوت است ملیت‌های مختلفی از نیجریه، پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان، یمن، امریکا، انگلیس و... در راهپیمایی حضور دارند.


اینها پرچم جمهوری اسلامی ایران را مقدس می‌دانند به آن تبرک می‌جویند، نمی‌دانم شاید در دل آرزو دارند روزی فرار برسد که انقلاب اسلامی سرتاسر سرزمین‌های آنها را نیز فرابگیرد و آنها نیز تحت حکومت اسلامی و به‌دوراز سلطه استعمارگران در آزادی کامل زندگی کنند.

بچه‌ها با کاپشن‌های صورتی و لباس خلبانی و لباس نظامی فراوان هستند دوست دارند پرچم ایران روی صورت آنها نقش ببندد اینجا سه‌رنگ سبز و سفید و قرمز خواهان زیادی دارد.


انبوه جمعیت به سمت میدان شد آیت‌الله مطهری حرکت می‌کند در چهارراه شهدا به علت حضور انبوه برای لحظاتی قفل می‌شود این جمعیت دشمن‌شکن است، سیل جمعیت به سمت پل حجتیه حرکت می‌کند مدتی متوقف می‌شوم جمعیت یک ساعت کنار پل حجتیه می‌مانم جمعیت برای یک‌لحظه هم متوقف نمی‌شد سیل امروز جمعیت نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر است.

برخی‌ها نیز با دست نوشته‌هایی از فرصت راهپیمایی برای دعوت مردم به شرکت در انتخابات استفاده می‌کنند.



نمی‌دانم دوربین‌ها چطور قرار است  این جمعیت به تصویر بکشد و از آن طرف هم نمی‌دانم دشمن قرار است با چه بهانه‌ای این جمعیت را تکذیب کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47548
اخبار مرتبط

نظرات شما