رئیس دانشگاه صنعتی قم:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی قم جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه بر اساس ارتباطی که با صنایع داریم تقاضای کارخانه‌ها برای معرفی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به آنها بسیار بیشتر از ظرفیت ما است، گفت: همه فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه صنعتی قم جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ​​​​​جلال رضائی نور در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه صنعتی قم برگزار شد اظهار داشت: در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی علوم اسلامی (isc) در بین دانشگاه کشور به رتبه ۶۳ رسیدم که نسبت به رتبه‌بندی قبلی ۲۲ پله صعود داشتیم، همچنین برای اولین‌بار دانشگاه صنعتی قم به‌نظام رتبه‌بندی بین‌المللی scimago در سال جاری وارد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی با اختلاف ناچیز رتبه سوم در اشتغال فارغ‌التحصیلان کارشناسی و رتبه هفتم در اشتغال فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ رشته و گرایش در ۹ رشته کارشناس، دو رشته دکترا و ۱۷ رشته کارشناس ارشد در دانشگاه صنعتی قم وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه صنعتی قم بیش دو هزار دانشجو و ۷۰ هیئت‌علمی دارد و  در سال ۹۹ مجوز جذب دانشجو خارجی را دریافت کرد و اکنون ۱۵۰ دانشجوی  خارجی از ۵ ملیت در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رضائی نور عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم رتبه سوم در سرانه فعالیت‌های فرهنگی و رتبه چهارم در برگزاری تعداد برنامه‌های فرهنگی و رتبه پنجم در برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و رتبه چهارم دوره‌های تخصصی را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه بر اساس ارتباطی که با صنایع داریم تقاضای کارخانه‌ها برای معرفی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به آنها بسیار بیشتر از ظرفیت ما است، گفت: همه فارغ‌التحصیل رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه صنعتی قم جذب بازار کار می‌شوند،  بیش از ۸۷ درصد فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند و ۱۳ درصد باقی‌مانده نیز بیشتر از جامعه فارغ‌التحصیلان بانو هستند که ترجیح می‌دهند وارد بازار کار نشده و به امور خانه‌داری برسند.

وی با بیان اینکه رشته مهندسی متالورژی در مقطع کارشناسی به رشته‌های دانشگاه صنعتی قم اضافه شده است و از سال بعد دانشجو جذب می‌شود، خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری رشته‌های مکانیک و مهندسی صنایع نیز به دانشگاه صنعتی قم اضافه شده است و هم اکنون ۶ دانشجوی دکتری مکانیک و ۶ دانشجوی دکتری مهندسی صنایع در حال تحصیل هستند.

رضائی نور عنوان کرد: همچنین رتبه هشتم کشور در برگزاری همایش‌های تخصصی و رویدادهای مشترک، رتبه ششم کشوری در فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت در سال جاری و رتبه نهم کشور در حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در سال گذشته را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی قم رتبه ۱۵ پروژه‌های صنعتی را کسب کرد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47712
اخبار مرتبط

نظرات شما