قم فردا گزارش می‌دهد؛

انتخابات تسهیل‌کننده مسیر پیشرفت و توسعه کشور

انتخابات راه‌حل برون‌رفت از مشکلات جامعه است زیرا که هر یک رأی هم می‌تواند مسیر پیشرفت و توسعه در ایران اسلامی را هموارتر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اهمیت انتخابات به‌خاطر این است که انتخابات سنگر کشور است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مصون‌سازی سرنوشت ملت و مردم است و دشمن را از تعرّض و تجاوز و پُرروییِ بیشتر باز می‌دارد.
 انقلاب اسلامی ایران در چهار دهه اخیر همواره روند صعودی داشته و با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند.
 مشارکت در انتخابات جلوه‌هایی از مردم‌سالاری دینی در کشور است و مشارکت مردم نیز نشان‌دهنده این مورد بوده که همواره نسبت به استیفای حقوق خود حساس هستند و همواره در انتخابات شاهد حضور گسترده مردم بودیم.
 انتخابات نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارد؛ زیرا قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند.



حضور در انتخابات یک وظیفه همگانی است
 سیده لیلا عنبری سرپرست معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» نیز با اشاره به موضوع حضور حداکثری در انتخابات اظهار داشت: ما مردم شهیدپرور ایران اسلامی، مثل همیشه با هوشیاری، در مقابل کینه و دسیسه‌های دشمنان سربلند عمل کرده‌ایم و در مقابل سم‌پاشی‌ها و آلودگی فضای انتخابات پیشرو هم مثل همیشه هوشیارانه عمل خواهیم کرد و در انتخابات سرنوشت‌ساز کشور خودمان مقتدرانه و با حضور گسترده شرکت خواهیم داشت.
 وی حضور در انتخابات را یک وظیفه همگانی دانست و بیان داشت: حضور حداکثری در انتخابات، یک تکلیف ویک وظیفه همگانی هست برای آحاد مردم و مشت محکمی بر سینه دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی و معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ با حضور حداکثری و انتخاب اصلح می‌توانیم به پیشرفت کشورمان در ابعاد مختلف کمک کنیم و می‌توانیم در پیشرفت وصیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی کوشا باشیم.
 عنبری شرکت در انتخابات را باعث پیشرفت و پیشبرد نظام دانست و افزود: ما باید مثل همیشه گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری و با استعانت از رهنمودهای ایشان، و مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در این عمل خیر، پرشور شرکت کنیم و از آرمان‌های شهدای عزیزمان دفاع کنیم که این عمل و دفاع جانانه یاس و ناامیدی جدی را در دل‌های دشمنان دیرینه انقلاب برجای خواهد گذاشت انتخابات تحول‌آفرین و باعث پیشرفت و پیشبرد نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.
 مردم باید نسبت به اهمیت رأی خود در جریان تصمیمات کلان کشور آگاه شوند، مجلس شورای اسلامی وظیفه تهیه قوانین را بر عهده دارد و قوانینی که این مجلس تصویب می‌کند در سرنوشت کور مؤثر است، از سوی دیگر مجلس خبرگان نیز با تعیین جانشین رهبری نقش بسیار مهمی در سپهر سیاسی کشور دارد.



مشارکت در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملی در کشور است
 نیلوفر زند کارشناس و استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» بیان داشت: آگاهی مردم بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است و اینکه مردم باید بدانند انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت آنها داشته باشد، زیرا قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند.
 وی افزود: مشارکت و حضور در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملی در کشور است و با وجود این وحدت دست بیگانگان به طور کامل از این کشور قطع خواهد شد و ملت فهیم ایران با این حضور و نقش پررنگ خود در سرنوشت کشور سهیم خواهند بود.
 کارشناس و استاد دانشگاه نقش رسانه‌ها رد ایجاد همبستگی مردم را ضروری دانست و گفت: امروزه رسانه‌های جمعه و فضای مجازی نقش مهمی در ایجاد همبستگی و وحدت در میان مردم دارد و مردم می‌توانند با استفاده از این بستر در شناخت از نامزدها و گرفتن تصمیمی درست و حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت سیاسی کشور را رقم بزنند.
 وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تصمیمات کلان کشور عنوان داشت: مشروعیت و مقبولیت نظام در گرو پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت و افزایش است و با این اتفاق توان رایزنی‌های بین‌المللی سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
 دشمن در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد کردن مردم در عرصه انتخابات انجام داده است؛ اما جرقه‌های ابتدایی نشان می‌دهد این بار نیز این حربه‌ها با شکست روبرو شده و مردم دوباره نقشی مهم در اداره امور کشور ایفا خواهند کرد.



انتخابات راه‌حل برون‌رفت از مشکلات جامعه است
 رایان تاجیک کارشناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در کم‌رنگ حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: انتخابات یکی از رویدادهای مهم در کشور است و مردم با حضور خود سرنوشت کشور را رقم خواهند زد، دشمنان این مرزوبوم نیز کاملاً به این مسائل واقف هستند و تمام عزم خود را برای کم‌رنگ نشان‌دادن حضور مردم و ضربه به بدنه نظام جمهوری اسلامی گسیل کرده‌اند؛ اما تاریخ بارها به اینان نشان داده که مردم ایران در تمام لحظات سرنوشت‌ساز پای‌کار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.
 وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه اهمیت مردم به سرنوشت خود دانست و گفت: انتخابات راه‌حل برون‌رفت از مشکلات جامعه است و مردم فهیم ایران این موضوع را به‌خوبی می‌دانند که هر یک رأی هم می‌توانند مسیر پیشرفت و توسعه در ایران اسلامی را هموارتر کند.




 بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.
 امروزه مردم خوب می‌دانند که تنها راه اصلاح امور، حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی است و مهم‌ترین ابزاری که می‌توان اراده و خواسته آنان را محقق سازد، صندوق رأی است؛ ملت ایران با این موضوع واقف هستند که اگر نقد و ایرادی وجود دارد باید در پای صندوق‌های اخذ رأی خواستار تغییر وضع موجود به وضع مطلوب باشند.
 دوری و پرهیز از صندوق رأی و مشارکت در انتخابات، جدول دشمن را تکمیل کرده و سبب افزایش طمع‌ورزی و امیدواری بیشتر دشمن برای تحقق اهداف شیطانی آن‌ها خواهد شد.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/47725
اخبار مرتبط

نظرات شما