امام‌جمعه قم:

برای اقتدار و عظمت ایران باید در انتخابات شرکت کنیم

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه چشم جهانیان به انتخابات ایران است، گفت: کسانی که می‌خواهند ایران اسلامی باعظمت و مقتدر شود باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به انتخابات پیشرو، اظهار داشت: شرکت در انتخابات در واقع بیعت باخدا، اهل‌بیت، ولایت و رهبری است.
وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند ایران اسلامی باعظمت و مقتدر شود باید در انتخابات شرکت کنند.
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه هر کسی به‌عنوان یک وظیفه ملی و اسلامی باید پای صندوق‌های رأی حاضر شود، گفت: باید نگاه به انتخابات به‌عنوان یک عبادت اجتماعی باشد و هر کسی در این عبادت شرکت می‌کنند دیگران را نیز با خود همراه کند.
وی اضافه کرد:  جهانیان به انتخابات ایران توجه می‌کنند و باید همه بهانه‌ها کنار گذاشته شود و هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای برای روی‌گردانی از صندوق وجود ندارد.
آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه نمایندگان با رعایت قوانین باید زمینه مشارکت بالا را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: اگر کسی انتقادی  دارد باید بادقت، تلاش نماید تا نامزد اصلح را انتخاب کند.
وی ابراز داشت: انتخابات جشن بزرگ مردم است و این انتخابات می‌تواند برکات بسیاری برای مردم داشته باشد و مردم هم از فرصت استفاده کنند و در این عبادت اجتماعی شرکت کنند.
امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌گناه غزه، گفت: در نوار غزه شاهد یک نسل‌کشی بی‌رحمانه و مقاومت جانانه جوانان فلسطینی هستیم و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار نفر و شهادت ۳۰ هزار نفر و خاموشی و بی‌غیرتی حکام عرب و مجامع بین‌المللی این مصیبت و نسل‌کشی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: جریان مقاومت مانند زنجیره‌ای در جبهه‌های مختلف در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است و هیچ‌چیز این زنجیر و رشته مقاومت را قطع نخواهد کرد و جوانان جبهه مقاومت، نقشه‌های مستکبران را نقش‌برآب می‌کنند و پرچم‌داران عالم اسلام و محور مقاومت، انتقام مقاومت را از ستمگران خواهند گرفت.
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید جشن‌های نیمه شعبان باشکوه برگزار شود، تصریح کرد: از دیرباز جشن‌های نیمه شعبان قم برجسته بوده است و امروز هم مردم باید تلاش کنند تا این جشن باشکوه‌تر برگزار شود. 
وی تأکید کرد: در این جشن بزرگ باید هم شور باشد و هم معارف متعالی مهدویت به نسل‌های جدید منتقل شود و این ارزش‌ها به‌صورت جذاب و هنرمندانه به مردم و نسل جوان عرضه شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47740
اخبار مرتبط

نظرات شما