رئیس شورای اسلامی شهر قم:

 ایجاد ناحیه خدماتی برای ایام نوروز در بلوار پیامبر اعظم

رئیس شورای اسلامی شهر قم اهمیت توجه به موضوع خدمت‌رسانی به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران را مورد تأکید قرارداد و گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ یک ناحیه خدماتی در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» محسن محرری روز دوشنبه در یک‌صد و بیستمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: باتوجه‌به افتتاح ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم، این ناحیه خدماتی می‌تواند به‌صورت موقت و با یک ساختار حداقلی مستقر شود.

 وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما این است که استقرار این ناحیه خدماتی به شکل موقت برای ستاد تسهیلات نوروزی انجام شود، تا در آینده جهت ایجاد مکان دائمی، بودجه موردنیاز اختصاص پیدا کند.

 محرری در ادامه سخنان خود تأکید کرد: استقرار این ناحیه و مرکز خدماتی برای ارائه خدمات به زائرانی که در این بلوار معنوی آمدوشد می‌کنند، همچنین کنترل این معبر به لحاظ روشنایی و پاک‌سازی محیط ضروری است.

 بلوار هفت‌کیلومتری پیامبر اعظم، حدفاصل حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد جمکران، بزرگ‌ترین بلوار معنوی جهان اسلام است.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به تلاش خستگی‌ناپذیر نیروهای خدمات شهری شهرداری قم در ایام فرخنده و مبارک نیمه شعبان با ارائه پیشنهادی گفت: عوامل و دست‌اندرکاران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در ایام نیمه شعبان در خدمات‌دهی به زائران تلاش زیادی انجام دهند، مورد تجلیل قرار گیرند.

 محرری در بخش دیگری از سخنان خود موضوع تبلیغات شهری را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر قم عنوان کرد و افزود: هم اکنون ظرفیتی که شهرداری قم برای تبلیغات شهری در اختیار دارد، به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

 ۱۵ درصد ظرفیت تبلیغات شهری قم در اختیار شهرداری است

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد ظرفیت فضای تبلیغاتی سطح شهر در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی و روابط‌عمومی شهرداری است گفت: طبق قانون، شهرداری در تعداد و همچنین نوع تبلیغات شهری هیچ اختیاری ندارد.

 پیام جوادیان همچنین اضافه کرد: تعداد و نوع تبلیغات شهری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می‌شود.

 وی همچنین گفت: ما در کمیته‌ای که با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، راجع تبلیغات شهری تصمیم‌گیری می‌کند، نماینده‌ای نداریم.

 وی اظهار کرد: به همت سازمان سیما و منظر شهرداری قم، ۱۵۰ سازه تبلیغاتی در حال احداث است که قطعاً ۲۰ درصد به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

 جوادیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب بیش از ۶۰ اِلمان شهری مزین به تمثال‌های شهیدان، در ورودی‌های شهر قم گفت: پنج اِلمان نیز مراحل پایانی را طی می‌کند و تا پایان سال نصب آن را شاهد خواهیم بود.

 وی همچنین با بیان این نکته که در طول سال جاری ۵۷۴ طرح را انجام داده و یا در حال اجرای آن هستیم گفت: از این تعداد، ۳۲۰ طرح دررابطه‌با فضای سبز و ۲۵۷ طرح نیز مربوط به حوزه زیباسازی است.

 جوادیان خاطرنشان کرد: هزینه طرح‌های در حال اجرا، بالغ بر هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

 وی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر اینکه به‌رغم افزایش جمعیت و معضل کمبود منابع آبی در قم، سرانه موجود فضای سبز در این شهر حفظ شده است گفت: سرانه فضای سبز در قم ۲۰.۵ مترمربع است، و تا پایان سال نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

 وی بهره‌برداری از طرح عظیم و کلان انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز شهر قم را مورد اشاره قرارداد و گفت: تا پایان سال جاری این امر تحقق پیدا می‌کند، و در توسعه فضای سبز مشکلی نخواهد داشت.

 جوادیان با ذکر این مطلب که فضای سبز شهر قم بیمه خواهد شد گفت: ۴.۵ میلیون مترمکعب آب که حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه است به فضای سبز اختصاص می‌یابد.

 محتوای تبلیغات شهری باید باهویت قم منطبق باشد

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با تأکید بر توجه جدی به تبلیغات شهری گفت: محتوایی که برای تبلیغات شهری قم مورداستفاده قرار می‌گیرد نباید هویت این شهر را با خطر مواجه کند.

 مصطفی ملایی تصریح کرد: برآیند کار جمعی در حوزه تبلیغات شهری به سمتی حرکت می‌کند که هویت قم را به خطر می‌اندازد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور ۲۵ میلیون‌نفری ملت ایران در انتخابات یازدهم اسفندماه خاطرنشان کرد: این حماسه حاکی از آن است که هر یک رأی که مردم به صندوق‌ها انداختند، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

 وی همچنین با یادآوری تلاش دشمنان برای به راه‌انداختن جنگ نرم و ایجاد یاس و ناامیدی و القای ناکارآمدی و جداکردن مردم از حاکمیت گفت: با این حجم وسیع از تولیدهای جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم، حضور مردم و مشارکت ۴۵ درصدی آنان در انتخابات، یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

 ملایی انتخابات را دِژ مستحکمی برای صیانت از مبانی ارزشی، اعتقادی و هویتی نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: باید از این دژ مستحکم صیانت شود؛ چراکه نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را نماد قدرت و اقتدار جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: این حجم مشارکت مردم در انتخابات نماد اقتدار است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با قدردانی از تلاش جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها برای هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن انتخابات اخیر خاطرنشان کرد: برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و تضارب آرایی که اتفاق افتاد، کار بسیار زیبایی بود.

 این عضو شورای اسلامی شهر با تبریک به منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به‌رغم تخریب‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی که علیه برخی از این کاندیداها صورت گرفت، گفتمان شفافیت و عدالت در قم رأی آورد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/47869
اخبار مرتبط

نظرات شما