رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

جان‌باختن ۱۰ مسافر نوروزی در محورهای استان قم

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: از ۲۴ اسفندماه تا ۵ فروردین متأسفانه ۱۰ نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم براثر تصادف جان باختند، علت اصلی تصادفاتی که منجر به فوت شده است عدم توجه کافی به جلو توسط رانندگان بوده است.

سرهنگ مختار پناهی با اشاره به این‌که تا پایان تعطیلات، پلیس‌راه استان در همه محورهای مواصلاتی استان قم حضور دارد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده بود تا پایان روز پنج فروردین‌ماه سال جاری تعداد ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار در سطح جاده‌های استان قم ثبت‌شده است، از این تعداد حدود یک میلیون و ۹۰۸ هزار خودرو وارد شهر قم شدند.

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: از روز گذشته همه ورودی‌ها و خروجی‌های راه‌های مواصلاتی استان قم شاهد حجم ترافیک است و ترافیک تقریباً هم در آزادراه‌ها و در هم بزرگ‌راه‌ها و محورهای منتهی به استان قم پرحجم است.

وی عنوان داشت: باتوجه‌به شرایط جوی و بارش نزولات آسمانی به رانندگان توصیه می‌کنیم که باتوجه‌به این‌که  هنگام ترمزگیری سیستم اسطحکاک کاهش پیدا می‌کند توصیه می‌کنیم حتماً سرعت مطمئنه را رعایت کنند و حتماً فاصله طولی با خودروی مقابل را داشته باشند و از سرعت و سبقت غیرمجاز حتماً بپرهیزند.

مختاری تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۰ نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم براثر تصادف جان باختند که ۳ نفر در محل حادثه و ۷ نفر در مراکز درمانی فوت کردند و ۸۹ نفر نیز مجروح شدند، علت اصلی تصادفاتی که منجر به فوت شده است عدم توجه کافی به جلو توسط رانندگان بوده است و محورهای سلفچگان به گرمسار نیز شاهد بیشترین فوتی‌ها بوده که علت اصلی آن‌ها نیز خطای انسانی بوده است، رانندگان حتماً توجه کافی به جلو را داشته باشند و قانون و قوانین راهنمایی‌ورانندگی را رعایت کنند تا سفری بدون تلخی را  به پایان برسانند.

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به این‌که در مجموع ترددهای جاده‌ای سه درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است، گفت: روز گذشته یعنی پنج فروردین‌ماه ترددهای جاده‌ای هفت درصد افزایش داشته است و با توجه نزدیکی به پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش ترددها نسبت به سال گذشته خواهیم بود؛ زیرا سال گذشته نیز از سوم فروردین‌، ماه رمضان آغاز شد و امسال نیز شرایط پایان تعطیلات مشابه با سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد:  کاهش ترددهای جاده‌ای در اوایل تعطیلات به علت این بود که امسال اوایل سال با ماه مبارک رمضان هم‌زمان بود؛ اما سال گذشته از سوم فروردین‌، ماه مبارک رمضان آغاز شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48131
اخبار مرتبط

نظرات شما