امام جمعه سلفچگان مطرح کرد:

غزه، قهرمان مردم دنیا

امام جمعه سلفچگان گفت: مردم دنیا دو چیز را در مورد مردم غزّه و فلسطین، در کنار هم قبول دارند: یکی اینکه این ها مظلومند، یکی اینکه این ها پیروزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار داشت: در کتب فقهی و اخلاقی بحث تطهیر بسیار آمده است. تطهیر اقسام گوناگونی دارد که عبارت‌اند از: تطهیر بدن و لباس از نجاسات، تطهیر روح و روان از آلودگی ها و گناهان به وسیله غسل و وضو، تطهیر نفس از رذایل اخلاقی و تطهیر فکر و ذهن از اعتقادات انحرافی و باطل.
وی ادامه داد: با انجام هر گناهی یک پلیدی بر روح انسان ظاهر می‌شود، و انسان باید این پلیدی‌ها را به وسیله توبه، استغفار و دعا از بین ببرد. عیب بالاتر از گناه این است که انسان از گناه کرده خود غفلت کند و فورا از آن گناه توبه نکند و به جبران آن بر نیاید. دعاها، مناجات‌ها، زیارت خاصه، زیارت ائمه و چهارده معصوم تمام اینها برای انسان صفای روح پدید می‌آورد و باعث ریزش گناهان انسان می‌شود. علامت ایمان حقیقی، استغفار و توبه است.
غروی بیان داشت: توفیق استغفار و توبه برای انسان، به این معنا است که هنوز راه برای او بسته نشده است. انسان هزاران بار هم که گناه کرده باشد، تا زنده است و روی صراط است، امکان بازگشت دارد.
وی گفت: گناهان کوچک هم خیرات و نیکی‌های انسان را از بین می‌برد و انسان را گرفتار می‌کند.
غزه، قهرمان مردم دنیا
غروی در ادامه خطبه های امروز نماز جمعه این شهر ابراز داشت: درباره پیروزی بزرگ ملت فلسطین در بین افکار عمومی دنیا در ماجرای جنگ غزه، امروز دنیا تحت تأثیر مبارزات مردم غزّه و فلسطین است، دنیا به این مردم به چشم قهرمان نگاه میکند؛ اینها قهرمانند.
وی افزود: مردم دنیا دو چیز را در مورد مردم غزّه و فلسطین، در کنار هم قبول دارند: یکی اینکه این ها مظلومند، یکی اینکه این ها پیروزند.
غروی ادامه داد: هیچ کس امروز در دنیا نیست که تصوّر کند رژیم غاصب خبیث صهیونیست، در جنگ غزّه پیروز شده؛ همه میگویند شکست خورده است.
امام جمعه سلفچگان به تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: دوشنبه شب گذشته مقرهای تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفته و منهدم گردید. به گفته مقامات سپاه این آغاز انتقام از تروریست‌ها بوده و تا آخرین نفر آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: ایران با این همزمانی حمله به داعش و موساد در انتقام حملات تروریستی، عملا رژیم صهیونیستی را همردیف داعش در تروریسم معرفی می‌نماید.
غروی تصریح کرد: این عملیات علاوه بر تنبیه و انتقام سخت از تروریست‌های میدانی در عین حال یک پیام هشدار‌آمیز بسیار محکم به رژیم صهیونیستی داشت که در صورت تداوم اقدامات تروریستی علیه مردم و منافع ایران، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48246
اخبار مرتبط

نظرات شما