رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

جان‌باختن ۱۱۵ راننده خودرو در جاده‌های مواصلاتی قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو علت عمده تصادفات جاده‌ای قم است، گفت:۲۳ عابر پیاده، ۷۴ سرنشین و ۱۱۵ راننده وسیله نقلیه در تصادفات سال گذشته در جاده‌های مواصلاتی استان قم جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۳ میلیون تردد در جاده‌های استان قم ثبت شده است که از این تعداد تردد در سال گذشته ۲۱۳ نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر حادثه تصادف فوت کردند که نسبت به مشابه سال قبل آن چهار درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: همچنین دو هزار و ۹۱۱ نفر در جاده‌های مواصلاتی استان قم مجروح شدند که نسبت به مشابه سال قبل آن پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: آزادراه قم _ تهران با ۳۵ فوتی، آزادراه قم _ اراک با ۲۹ فوتی، محور جعفریه با ۱۹ فوتی،  آزادراه قم _ سلفچگان با ۱۷ فوتی، محور نیزار با ۱۴ فوتی، آزادراه قم _ کاشان با ۱۲ فوتی، محورهای منتهی به کهک با ۱۶ فوتی و آزادراه قم _ گرمسار با ۱۶ فوتی بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را داشتند.

پناهی اضافه کرد: علت عمده تصادفات منجر به فوت، عدم توجه کافی به جلو بوده که این عامل شامل ۵۷ درصد تصادفات منجر به فوت می‌باشد و عوامل دیگر از جمله عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و انحراف از جاده در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: رده سنی سی و پنج  تا چهل سال بیشترین آمار متوفیان را با ۲۷ نفر در سال گذشته را شامل می‌شود همچنین رده سنی یک تا پنج سال ۸ نفر، پنج تا ده سال ۶ نفر، ده تا پانزده سال ۳ نفر، پانزده تا بیست سال ۲۰ نفر، بیست تا بیست و پنج سال ۱۹ نفر، بیست و پنج تا سی‌سال سال ۱۷ نفر، سی تا سی و پنج سال ۱۹ نفر، چهل تا چهل و پنج سال ۲۱ نفر، چهل و پنج تا پنجاه سال ۱۳ نفر، پنجاه تا پنجاه و پنج سال ۱۴ نفر، پنجاه و پنج تا شصت سال ۱۶ نفر، شصت تا شصت و پنج سال ۱۴ نفر، شصت و پنج سال به بالا ۱۷ نفر بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ عابر پیاده، ۷۴ سرنشین و ۱۱۵ راننده وسیله نقلیه در تصادفات سال گذشته در جاده‌های مواصلاتی استان قم جان خود را از دست دادند.

پناهی  عنوان داشت: همچنین در یک ماه نخست سال جاری نیز ۱۸ نفر از هم‌وطنانمان در جاده‌های مواصلاتی استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48588
اخبار مرتبط

نظرات شما