دادستان عمومی و انقلاب قم:

دزد مادربزرگ‌های قمی دستگیر شد

سارقی که در مناطق مختلف شهر قم در پوشش خیر با جلب‌اعتماد زنان سالخورده اقدام به سرقت طلاهای آن‌ها می‌نمود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، ‌ پیرو شکایات تعدادی از زنان مبنی بر سرقت طلا توسط فردی که خود را خیر معرفی می‌کرد، پرونده در دستور کار دادستانی قم قرار گرفت.
متهم سوژه‌های خود را که زنان سالخورده بودند در محله‌های مختلف شهر قم انتخاب می‌کرد و پس از معرفی خود به نام خیر و جلب‌اعتماد آن‌ها، طلای این افراد را به روش‌های ساده سرقت می‌کرد.
دادستان عمومی و انقلاب قم در این زمینه گفت: سارق سابقه‌دار به اتهام سرقت از زنان سالخورده از طریق فریب آنان در قم دستگیر شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در این زمینه افزود: این متهم با انتخاب خانم‌های اغلب مسن در معابر و ترفند پرسیدن آدرس مسجد و انجام امور خیریه و خداپسندانه و جلب‌اعتمادشان طلاهای آن‌ها را دریافت و با صحنه‌سازی اقدام به سرقت می‌نمود.
وی با بیان این‌که در پی شکایت تعدادی از بانوان مبنی بر سرقت زیورآلات به بهانه امور خیریه، پرونده در شعبه ۲۲ دادیاری دادسرای قم تشکیل شد، اضافه کرد: با صدور دستورات قضایی و اقدامات فنی پلیس آگاهی استان متهم غیربومی دستگیر و از او چند قطعه طلا کشف و ضبط شد.
وی در خصوص نحوه این سرقت، بیان کرد: متهم با تردد در محله‌های مختلف قم و زیر نظر گرفتن سوژه‌ها و با پرسش از آدرس مسجد و وضعیت مستمندان محل، شروع به صحبت و اعتمادسازی خانم‌های سالخورده می‌کرد.
غریب ادامه داد: متهم به بهانه مشاهده و بررسی طلای آنان و خرید طلای مشابه برای همسر خود انگشتر و دستبند خانم‌ها را از آنان دریافت می‌کرد و پس از داستان‌پردازی واهی در مورد کمک به امور خیریه در محله مسکونی آن‌ها، طلای دریافت شده را در فرصت مناسب سرقت می‌کرد و متواری می‌شد.
وی با اشاره به این‌که متهم طلاهای مسروقه را به قیمت ناچیزی به افراد معتاد یا مال‌خر فروخته است، افزود: این متهم دارای ۹۵ شاکی با روش سرقت مشابه در پرونده پیشین خود در یکی از استان‌های هم‌جوار بوده است که در پرونده سرقت قبلی خود توانسته بود رضایت شکات را با رد مال اخذ نماید.
دادستان قم با هشدار به شهروندان در پرهیز از اعتماد به افراد غریبه و سودجو، تصریح کرد: مال‌باختگانی که به همین روش از آن‌ها کلاهبرداری و سرقت شده است می‌توانند برای طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی و یا پلیس آگاهی مراجعه نمایند.
بر اساس این گزارش، متهم دلیل انتخاب زنان سالخورده را جلب‌اعتماد آن‌ها در مدت‌زمان خیلی کوتاه عنوان کرد.
طبق اظهارات دادیار پرونده، متهم بومی و ساکن استان قم نیست و حتی شناخت کافی از محله‌های این شهر ندارد؛ وی صرفاً برای سرقت به این شهر رفت‌وآمد داشته است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/49009
اخبار مرتبط

نظرات شما