مدیرکل هواشناسی قم:

دمای هوا از اواسط هفته کاهش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان قم، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای قم فردا شنبه افزایش و به ۴۶ درجه برسد، اما از اواسط هفته کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهران حیدری با اشاره به وضعیت هوای استان در امروز و روزهای آینده، اظهار داشت: هوای استان صبح امروز صاف و با وزش باد همراه بود و در ساعات غروب وزش باد ادامه دارد و پیش‌بینی هوای ابری در شب وجود دارد.

 وی با اشاره به وضعیت گردوغبار در قم افزود: گردوغبار امروز هم در استان قم وجود داشت، اما میزان آن نسبت به روزهای قبل کمتر بود.

 مدیرکل هواشناسی استان قم، گفت: پیش‌بینی می‌شود وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک بعدازظهر مناطق مختلفی از استان قم را تحت‌تأثیر قرار دهد و تا یکشنبه هفتم مردادماه ادامه داشته باشد.

 حیدری عنوان کرد: باتوجه‌به پیش‌بینی وزش باد همراه با گردوخاک در استان، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، احتمال آسیب‌دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

 مدیرکل هواشناسی استان قم با تأکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان نیمه‌کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

 وی افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

 مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه دمای استان فردا شنبه افزایش می‌یابد، افزود: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ حداکثر به ۴۶ درجه سانتیگراد برسد.

 حیدری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود وضعیت هوای استان قم از روز یکشنبه هفتم مردادماه بهتر و کاهش یابد و پس از چند روز گرم در هفته‌های گذشته، دمای هوا سیر نزولی بگیرد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیشرو به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد هم برسد.




انتهای خبر /


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/49803
اخبار مرتبط

نظرات شما