مدیرعامل شرکت توزیع برق قم مطرح کرد:

لزوم مدیریت مصرف برق در ادارات

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از اهمیت و لزوم مدیریت مصرف برق در ادارات و سازمان‌ها خبر داد و گفت: شهروندان وسایل برقی پرمصرف را در ساعات پیک روشن نکنند.

یوسف صادقی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» با اشاره به افزایش دمای هوا و مصرف بهینه برق، اظهار داشت: باتوجه‌به افزایش بی‌سابقه گرما در روزهای اخیر و روزهای پیشرو از شهروندان می‌خواهیم در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند.
وی ادامه داد: گنبد حرارتی که در این روزها در منطقه وجود دارد باعث افزایش متوسط دما در کشور شده و همین موضوع باعث شده این روزها رکورد افزایش دما و برق را در کشور داشته باشیم.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به مصرف برق در کشور، گفت: این روزها به طور میانگین مصرف برق در روزها بیش از ۷۵ و در شب‌ها بیش از ۷۰ هزار مگاوات است.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در کشور با مصرف برق مواجه ایم استان قم هم از این مسئله مستثنا نیست و شاهد افزایش مصرف برق از ابتدای تیرماه در استان هستیم.
صادقی با اشاره به اینکه طبق آمار در استان با افزایش ۳ درصدی مصرف نسبت به مشابه سال قبل روبرویم، عنوان کرد: مصرف بهینه برق در ادارات و سازمان‌ها می‌تواند در عبور از این پیک مصرف در کشور بسیار کمک کند.
وی ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات می‌توانند با برخی اقدامات ساده مصرف بهینه داشته باشند و استان و کشور را در مسیر کاهش مصرف کمک کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه ساعات اوج مصرف ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است، گفت: شهروندان می‌توانند وسایل پرمصرف برقی را غیر از ساعات اوج و پیک روشن کنند تا به شبکه برق فشار وارد نشود.
وی تصریح کرد: برای اینکه یک شبکه پایدار و بدون خاموشی داشته باشیم باید سعی کنیم دمای کولرهای آبی و گازی را بر روی دمای ۲۴ درجه تنظیم کنیم و همچنین از وسایل پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی، جاروبرقی در ساعات پایانی شب استفاده نکنیم.



انتهای خبر /160


http://qomefarda.ir/49811
اخبار مرتبط

نظرات شما