با کسانی که در دانشگاه مقابل فعالیت تشکل‌ها سد ایجاد کنند برخورد می‌کنیم

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: در هر دانشگاهی که با فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی مخالفتی شود و در مقابل آن‌ها سد ایجاد کنند ما برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دومین روز از سی‌امین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو در تمدن‌سازی» و با حضور علی باقری معاون اسبق دبیر شورایعالی امنیت ملی، وحید یامین‌پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود ده‌نمکی فعال رسانه و کارگردان سینما و غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد. در بخشی از این همایش هم فیلم زندانی ها به نمایش درآمد.

*  بچه‌های انقلابی در حال ورود به عرصه سینما هستند

مسعود ده نمکی، کارگردان فیلم سینمایی زندانی ها در این همایش گفت: زندانی‌ها یک مضمون عرفانی دارد و کسی که عرفان می‌داند باید بیاید تا در مورد لایه‌های عرفانی آن حرف بزنیم. برخی‌ها که الان چند صد میلیون می‌گیرند تا یک فیلمنامه بنویسند به من گفتند که دیگر نمی‌شود شوخی به فیلمنامه زندانی اضافه کرد ولی در هر حال بنده برای اینکه این فیلم دیده شود مجبورم به اولویت طنز توجه کنم.

وی با بیان اینکه من در زندانی‌ها انحصار بازیگران طنز را شکستم، افزود: من در فیلم سینمایی رسوایی دو فساد، معراجی‌ها شهدای غواص و زندانی‌ها موضوع انتظار را به تصویر کشیدم. در زندانی‌ها می‌خواستم به مخاطب بگویم انتظار و این چله گی چیست و در واقع ما می‌خواستیم این مسائل را وارد سینما کنیم. به نظرم هر چه در رابطه با قضیه انتظار حرف بزنیم باز هم کم است. 

این کارگردان سینما تصریح کرد: ما حداقل شوخی‌ها را در فیلم زندانی‌ها آورده ایم، افرادی که جلوه‌های ویژه فیلم رسوایی دو را کار کردند الان در پروژه‌های سینمای هند و دیگر پروژه‌ها کار می‌کنند و این در حالی است که در کشورمان به آنها مرغ هم ندادند. 

ده نمکی گفت: بچه‌های حزب اللهی به خاطر فیلم رسوایی به من فحش دادند و افراد انقلابی آن را بایکوت کردند،یدر یکی از نقد‌هایی که برای فیلم رسوایی دو نوشته شده بود گفته بودند که تو توحید لیبرالی را زیر سوال برده‌ای بعد انتظار داری که به تو جایزه بدهند. البته فاطمی نیا گفت: من چهل سال است که می‌خواهم حرف فیلم رسوایی را روی منبر فراگیر کنم، اما تو با فیلمت را این حرف را زدی. 

وی با بیان اینکه من فیلم زندانی‌ها را برای کسانی ساختم که با ما همراه نیستند، اضافه کرد: من آینده خوبی را برای سینما ایران متصورم، چون بچه‌های انقلابی در حال ورود به این عرصه هستند.

ده نمکی با بیان اینکه بضاعت سینمای ما در حد خالیود است و بعد می‌خواهیم در برابر هالیود بجنگیم، ادامه داد: جلوه‌های ویژه زندانی‌ها توسط بچه مسلمان‌هایی انجام شده که برای اولین بار این کار را کرده اند و من آن‌ها را در این کار دخیل کردم.

وی افزود: حوزه علمیه باید در سینمای کشور حرف برای گفتن داشته باشد و بتواند عالم تکنسین تربیت کند تا با استفاده از ذخایر معنوی خود به تولید محتوا و فیلمنامه بپردازد. 

ده نمکی درباره جشنواره فیلم فجر هم گفت: امیدوارم جشنواره فجر نیرو‌های انقلابی را ببیند و همان طور که نگاه آن به روشنفکران مثبت است همان نگاه را هم به نیرو‌های انقلابی داشته باشد. 

وی ضمن بیان چند توصیه برای جنبش دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی می‌تواند بگوید پول‌های کثیف در سینما چه آسیب‌هایی دارد و بعد برخی از نهاد‌ها را مجبور کند که به این موضوع ورود پیدا کنند. 

* در هر دانشگاهی مقابل فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی سد ایجاد کنند ما برخورد می‌کنیم

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم هم در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب گفت: هدف گذاری این بیانیه معطوف به نسل جوان است و این نسل باید در خصوص تاریخ معاصر به ویژه تاریخ انقلاب اطلاع کامل داشته باشد. ما باید نگاه منظومه‌ای نسبت به منشور و بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم، و به تمام اضلاع و جوانب آن نگاه کنیم. 

غفاری افزود: باید با بصیرت و بینش در بیانیه گام دوم انقلاب تامل کرد، تاکید بر نقش جوانان در این بیانیه برجسته است و این یعنی که نباید تحلیل نسلی برای فهم شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را از دست بدهیم و البته نگاه به جوانان در این بیانیه بیانگر این است که باید نگاه به آینده باشد. در بیانیه گام دوم انقلاب یک گذار تاریخی ترسیم شده و این گذار، گذار ملت ایران از یک ملت ستم دیده و تحت سلطه به یک ملتی به آزادی و استقلال رسیده است که نظامی را برای خود تعریف کرده از این رو ما باید این گذار تاریخی را بشناسیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی وامدار حریت، غیرت و شجاعت نسل جدید در دوره‌های مختلف از است، گفت:  رهبر انقلاب در این بیانیه به علم، دانش و فناوری تاکید کردند و این برای ما دانشگاهیان اهمیت دارد، چون توانایی کشور در گرو علم و دانش ماست. 

غفاری در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی برا اینکه چرا معاونت فرهنگی وزارت علوم نسبت به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در سطح دانشگاه‌ها بی توجه است، اظهار داشت: این آسیب‌ها به این شدت و حدتی که شما می‌گویید نیست در هر حال باید کار بیشتری شود.

وی افزود: آیا تشکل‌های دانشجویی در قبال آسیب‌هایی که مطرح کردید وظیفه ندارید در هر حال باید قدری منصفانه به مسائل نگاه کرد. مسائل و مشکلاتی در کشور وجود دارد از این رو فقط نباید ایراد گرفت و فریاد زد. 

معاون فرهنگی وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری گفت: در هر دانشگاهی که با فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی مخالفتی شود و در مقابل آن‌ها سد ایجاد کنند ما برخورد می‌کنیم.  دانشگاه‌ها تا آنجایی که بتوانند به تشکل‌ها در برگزاری برنامه‌هایی که دارند کمک می‌کنند، ولی بودجه آن‌ها محدود است. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6877
اخبار مرتبط

نظرات شما