استاندار قم خبر داد:
استاندار قم با اشاره به تکمیل فاز اول خط یک متروی قم گفت: هماهنگی با سازمان برنامهوبودجه در حال انجام است تا منابع لازم برای تهیه واگن برای متروی این استان تأمین شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: با اجرای مونوریل امکان اجرای خط دوم مترو وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم خبر داد:
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابلتوجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم گفت: در طرح امکانسنجی خط دوم مترو قم به پردیسان طول مسیر از ۱۵ کیلومتر به ۲۸ کیلومتر و تعداد ایستگاهها از ۱۲ به ۲۱ ایستگاه افزایشیافته است.
روز جنجالی شورای اسلامی شهر؛
طرح تحقیق و تفحص از قطار شهری قم روز دوشنبه پس از یک بررسی همراه با چالش و جنجال در نهایت با ۶ رأی ممتنع، یک مخالف و ۶ رأی موافق به تصویب نرسید.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم:
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: راهاندازی فاز نخست مترو قم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توسعه و تکمیل مترو قم، اظهار کرد: به منظور ارتقاء خدمترسانی به زائرین حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، لزوم توسعه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم باید مورد توجه باشد.
مسئولین استانی و شهری و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا، در جریان بازدید از فاز نخست خط یک مترو قم با جدیت بر راهاندازی و بهرهبرداری مترو در آیندهای نزدیک تأکید کردند.
فاز یک مترو قم تقریبا کامل شده و تابلوهای راهنما نیز نصب شده و در انتظار تامین واگن است.
شهردار قم با بیان اینکه 55 واگن برای متروی قم اختصاص پیدا کرد، گفت: تا 15 ماه آینده این واگنها وارد قم میشود.
دادستانی عمومی و انقلاب استان قم ضمن بازدید از پروژه متروی قم در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه قرار گرفت.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: زمان بهرهبرداری از پروژه مترو مشخص نیست و نمیتوانیم زمان خاصی را برای آن پیشبینی کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) از بخشهای مختلف پروژه کلان مترو قم بازدید کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به افزایش جمعیت منطقه پردیسان در آیندهای نزدیک خط B مترو یک خط سنگین بوده و باید در حد خطوط تهران به آن نگاه کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه فازهای بعدی متروی قم نیز در حال بررسی هستند گفت: ادامه خط مترو توجیهپذیری و ظرفیت مسافر بهتری دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر پیگیری مدیریت استان و مدیریت شهری برای تأمین واگن و راهاندازی مترو گفت: هفته گذشته با حضور شهردار در وزارت کشور اصلاح قرارداد مترو پیگیری شده و در مرحله انعقاد قرارداد برای تأمین واگن از یکی از شهرها هستیم.
شهردار قم با بیان اینکه تامین واگن مهمترین نیاز قطار شهری قم است، گفت: بهره برداری از خط یک مترو قم نیازمند تامین واگن مورد نیاز است
قم فردا گزارش میدهد؛
بیش از ده سال از شروع پروژه قطار شهری می گذرد که فراز و نشیب های زیادی رو تجربه کرده و امروز ۶ کیلومتر فاز یک مترو قم آماده است گرم است اما هنوز واگنی برای این تست نصیب قم نشده است.