مشاور رئیس مجلس در گفتگو با قم فردا:

اروپا از ترس آمریکا هیچ اقدامی برای نجات برجام انجام نمی‌دهد/ کشورهای اروپایی فقط مانور استقلال می‌دهند

مشاور رئیس مجلس بابیان این‌که کشورهای اروپایی فقط مانور استقلال می‌دهند، گفت: اروپا از ترس آمریکا هیچ اقدامی برای نجات برجام انجام نمی‌دهد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به عدم اجرایی شدن برجام از سوی طرف‌های اروپایی و آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز اجرای برجام به تعهدات خودش عمل کرد و بر اساس توافق پیش رفت.

وی ادامه داد: تعهدات جمهوری اسلامی ایران کاملاً دقیق اجرا شد به‌طوری‌که آژانس بین‌المللی اتمی در گزارش‌ها و بازرسی‌های خود بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران بر روی تعهداتش تأکید کرد.

حقیقت پور تصریح کرد: در سوی مقابل آمریکا در اقدامی یک‌طرفه و خصمانه که درواقع ذات این کشور است از تعهد خارج شد و درواقع از زیر تعهداتی که داشت فرار کرد.

وی ابراز داشت: امروز که بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج‌شده است اروپایی‌ها تنها وعده داده‌اند و در عمل هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپا در حالی مانور استقلال و مستقل بودن می‌دهد که در عمل نتوانست این را به اثبات برساند.

وی افزود: اروپا از آمریکا استقلال ندارد و در عمل هم این موضوع به اثبات رسید و این کشورها نتوانستند راهی برای نجات برجام پیدا کنند.

حقیقت پور ابراز داشت: اینستکس یا همان سازوکار مالی در برابر اقدامات ایران ناچیز است و قطعاً نمی‌تواند نیازهای ایران را برآورده کند.

وی به تصمیم اخیر نظام اشاره کرد و بیان داشت: تصمیمی که جمهوری اسلامی ایران در افزایش غنی‌سازی گرفته در راستای حقوق مشروع خودش بوده و کاملاً قانونی و به‌جا است.

نماینده سابق مجلس افزود: این تصمیم به‌خوبی عزم جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ منافع خودش در جهان را نشان می‌دهد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10432
اخبار مرتبط

نظرات شما