آخرین وضعیت پروژه چهل اختران به روایت تصویر

با گذشت بیش از ده سال از آغاز عملیات عمرانی،پروژه چهل اختران بدون پیشرفت لازم همچنان بلاتکلیف است و تنها پیشرفتی که به چشم می خورد خرابی خانه های تملک شده است که نمای نازیبایی به محله داده است و همین امر موجب شده تا مردم این محله، از اوضاع نابسامان و زندگی در میان خرابه‌ها گلایه مند باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چهل اختران نام محله‌ای در خیابان آذر شهر قم است که به دلیل وجود بارگاه چهل تن از نوادگان پیامبر اسلام (ص) به این نام شهرت یافته است. چهل اختران، پس از حرم حضرت معصومه (س) و جمکران، قطب سوم مذهبی در شهر قم محسوب می‌شود.

در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال ۸۹، ساماندهی و آزادسازی محدوده بافت فرسوده چهل اختران و توسعه امامزاده موسی مبرقع (ع) به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

اما با گذشت بیش از ده سال از آغاز عملیات عمرانی، این پروژه بدون پیشرفت لازم همچنان بلاتکلیف است و تنها پیشرفتی که به چشم می خورد خرابی خانه های تملک شده است که نمای نازیبایی به محله داده است و همین امر موجب شده تا مردم این محله، از اوضاع نابسامان و زندگی در میان خرابه‌ها گلایه مند باشند.
 

علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) در این زمینه اظهار داشت: چند مدیریتی در استان قم در میان اوقاف، شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه‌های ساماندهی چهل اختران و امام‌زاده مبرقع(ع) را به تأخیر انداخته است.

وی با بیان اینکه حدود 4.3 دهم هکتار محدوده توسعه فضاهای زیارتی و پشتیبان زیارت برای مجموعه چهل اختران و امام‌زاده موسی مبرقع(ع) پیش‌بینی‌شده بود که با توجه به تأخیر زمان تملک و تعدد دستگاه‌های متولی متأسفانه در زمان مقرر این تملک‌ها تکمیل نشد، گفت: تقریباً هیچ‌یک از اجزای طرح قابلیت اجرایی شدن پیدا نکرد، البته در سنوات گذشته تمرکز روی فضای مقابل امام‌زاده و امکان احداث شبستان و پارکینگ انجام و طرح تهیه‌شده و برنامه‌ریزی لازم برای این کار شکل‌گرفته است.






 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/27096
اخبار مرتبط

نظرات شما