آیت‌الله مکارم شیرازی:

دلالی و واسطه‌گری یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت است

مرجع تقلید شیعیان گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت دلالی و واسطه‌گری است که وزارت صمت باید با ایجاد زیرساخت‌ها ضمن مهار گرانی و تورم دست واسطه‌ها را در بازار قطع و برای ازبین‌بردن فساد و رانت تلاش کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله  مکارم شیرازی در دیدار با سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: اقداماتی که این وزارتخانه در زمینه افزایش تولید صورت‌گرفته مؤثر بوده و در این میان باید  از رانت‌خواری، قاچاق کالا، واسطه‌گری دلال‌ها و افزایش لحظه‌به‌لحظه قیمت‌ها جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت دلالی و واسطه‌گری است که وزارت صمت باید با ایجاد زیرساخت‌ها ضمن مهار گرانی و تورم دست واسطه‌ها را در بازار قطع و برای ازبین‌بردن فساد و رانت تلاش کند.

آیت‌الله  مکارم شیرازی تأکید کرد: وزارت صمت باید اقدامات امیدبخش در حوزه تولید و بازار را به مردم بازگو کند تا ضمن دعوت از مردم برای همکاری در جلوگیری از مفاسد اقتصادی، روح امید به آینده در کشور زنده شود.
وی همراهی کردن بانک‌ها با تولیدکنندگان را مهم و اساسی برشمرد و بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات است و متأسفانه بانک‌ها توجهی به درخواست‌های تولیدکنندگان ندارند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/36109
اخبار مرتبط

نظرات شما