کارشناس هواشناسی قم:

تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: وزش باد شدید با سرعت ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش گردوخاک و رعدوبرق دوشنبه این استان را درمی‌نوردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی افزود: برای دوشنبه صبح آسمان صاف خواهد بود، ولی در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید و گردوخاک، همراه با بارش پراکنده در پاره‌ای از نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، علاوه بر افزایش ابر و وزش باد شاهد رخداد بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق نیز باشیم.

قاضی با اشاره به این‌که دمای هوا در سه روز آینده افزایش خواهد یافت، گفت: بیشینه دمای هوا برای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۵، ۳۷ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای هوا برای امشب، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۵، ۱۶ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41976
اخبار مرتبط

نظرات شما