مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان خبر داد:

شرکت بیش از ۲۲ هزار نفر از مردان قم در فعالیت‌های ورزشی بسیج

مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان از حضور بیش از ۲۲ هزار نفر از مردان قمی از اقشار مختلف مردمی اعم از بسیجی و غیر بسیجی در فعالیت‌های ورزشی بسیج در یک سال گذشته خبر داد.

میثم کوهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: ارتقا ورزش یکی از اهداف بسیج و سپاه استان قم این در این راستا انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله ورزش‌های همگانی، قهرمانی، همایش‌ها و پویش‌ها به‌صورت استانی و کشوری  به‌صورت مستمر برگزار می‌شود

مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان قم ادامه داد: برنامه‌های ورزشی مجموعه بسیج قم بدون هیچ محدودیتی برای حضور ورزشکاران غیر بسیجی نیز فراهم است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از برنامه‌های گروهی و انفرادی بسیج  و سپاه استان قم طی این چند سال صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون در بخش ورزش برادران ۳۰۰ کوه‌پیمایی با حضور ۴ هزار نفر، بیش از ۶۰۰ مسابقه در مناسبت‌های مختلف با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از اقشار مردم و  بیست مسابقه انتخابی کشوری با حضور ۲ هزار ورزشکار برگزار شده است.

کوهی تصریح کرد: ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های قم نیز موردتوجه بسیج قم قرار دارد به همین منظور در سال جاری ۳۰۰ ایستگاه‌ ورزش صبحگاهی و عصرگاهی ویژه برادران با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فعال شده است.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان قم خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری ورزش‌های همگانی و مسابقات ورزشی، ارتقا سطح دانش و مهارتی ورزشی نیز موردتوجه قرار گرفته است و بیش از ۱۸۰ کلاس ورزشی در رشته‌های مختلف با حضور دو هزار و ۷۰۰ برگزار شده است که ۳۰ مورد از این کلاس‌ها در بخش رزمی سازماندهی گردیده است.

وی بیان داشت:  طرحی برای ورزش همه اقشار استان قم برنامه‌ریزی شده است که بر اساس آن همه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری و آموزش‌وپرورش که در محدوده حوزه‌های بسیج وجود دارد شناسایی شود و سانس‌های این سالن‌ها با تخفیف در اختیار شهروندان آن منطقه قرار بگیرد مقدمات این کار نیز توسط مدیریت ورزش برادران تربیت‌بدنی بسیج و سپاه استان قم با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

کوهی اضافه کرد: همچنین شناسایی نخبه‌های ورزشی در کلیه رشته‌ها در دستور کار قرار دارد تا دوره‌های رایگان مربیگری برای آنها برگزار گردد و این مربی‌های توانمند و متخصص جذب سالن‌های ورزشی شده و به برادران در امر ورزش آموزش لازم را ارائه دهند.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان قم تأکید کرد: شناسایی برادران علاقه‌مند به ورزش که بضاعت مالی ندارند و به همین علت ورزش را کنار گذاشتند نیز در دستور کار مدیریت ورزش برادران قرار دارد تا به‌صورت رایگان بتوانند ورزش خود را ادامه دهند.

کوهی با بیان اینکه در هفته بسیج، هفته تربیت‌بدنی و ایام دهه فجر بیش از ۴۰ مسابقه ورزشی بسیج در سطح استان برگزارشده است، افزود: ۷ پایگاه استعدادیابی در رشته‌های توپی ورزمی فعال در استان داریم که ورزشکاران این رشته‌ها عناوین مختلف کشوری و ملی در سال ۱۴۰۲ کسب نمودند.

وی تصریح کرد: امسال ورزش بسیج در بخش آقایان خوش درخشیدند و عناوین زیادی در سطح کشور کسب کردند ازجمله قهرمانی کشتی فرنگی بسیج برای اولین‌بار در سطح کشور همچنین در سال جاری در بخش آقایان در سطح کشور و لیگ‌های استانی  در رشته‌های والیبال، فوتسال، جودو، تکواندو توانستیم تیم داری کنیم.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه و بسیج استان قم گفت: پتانسیل ورزش بسیج بالاست و بسیجیان استان قم توانایی‌های زیادی دارند و برنامه‌ریزی داریم تا در سال جدید  بتوانیم این استعدادها را شناسایی و تقویت کنیم.

گزارش فعالیت‌های ورزشی بسیج و سپاه قم در بخش بانوان را در لینک زیر بخواهید.
https://qomefarda.ir/47624

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48027
اخبار مرتبط

نظرات شما