معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم خبر داد:

پیش‌بینی حضور جمعیت میلیونی تحویل سال نو و شب ۲۱ رمضان در قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم از پیش‌بینی حضور جمعیت میلیونی در زمان تحویل سال نو و شب ۲۱ رمضان در مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

​​​​ابوالقاسم مقیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن امسال فضای ویژه‌ای را در حوزه میزبانی از زائران کریمه اهل‌بیت علیهاالسلام ایجاد کرده است در استان قم از نیمه‌ شعبان همه تمهیدات برای میزبانی شایسته از زائران نوروز و ایام ماه مبارک رمضان آماده شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم ادامه داد: آماده‌سازی فضای محیطی، رنگ‌آمیزی جداول، آماده‌سازی بوستان‌ها و میزبانی از زائران در بوستان‌های منتخب را از نیمه شعبان آغاز شده است.

وی بیان داشت: همچنین پیامک خوش آمد گویی توسط سامانه قم زائر از نیمه شعبان فعال است و از ۲۵ کیلومتری قم به‌محض این‌که هم‌وطنان وارد محدوده شهر قم می‌شوند پیامک برای آن‌ها ارسال شده و دعوت به زیارت به شهر قم می‌شوند و اطلاعات دیگری را می‌توانند از سامانه قم زائر دریافت کنند.

مقیمی تصریح کرد: مجموعه کمیته‌های ستاد تسهیلات زائران اعم از بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ایمنی، امنیت، اسکان و سایر کمیته‌های مختلف دوازده‌گانه با توجه  از زمان نیمه شعبان آمادگی خوبی برای پذیرایی از زائران دارند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان داشت: گشت‌های نظارتی هم‌زمان مشغول نظارت هستند همچنین مجموعه میراث‌فرهنگی در حوزه مراکز خدماتی بین‌راهی ازجمله رستوران‌ها، اماکن اقامتی، نظارت بر قیمت‌ها و ایجاد عدالت برای زائرین کارها را دنبال می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی فضای اسکان در مدارس، حسینیه‌ها، مساجد و ورزشگاه‌ها با پیش‌بینی قبلی که توسط مجموعه ستاد اسکان با مدیریت مجموعه آموزش‌وپرورش  از نیمه شعبان کار خودش را آغاز کرده و فضای خوبی برای اسکان فراهم شده است هرچند که امسال به دلیل هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز احتمالاً شاهد کاهش سفرها باشیم و فضایی زیادی مانند سال‌های قبل موردنیاز نباشد.

مقیمی عنوان داشت: برای برگزاری سال‌تحویل سال باشکوه در کنار مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها کمیته ترافیک آمادگی لازم را برای تمهیدات ترافیکی جاده و مسیرهای ترافیکی و مسیرهای دسترسی‌ مردم به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را در نظر گرفته است، باتوجه‌به ساعت تحویل سال نو شاهد مراسم پرجمعیت پیرامون حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خواهیم بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: همچنین باتوجه‌به تقارن شب ۲۱ رمضان با شب ۱۳ فروردین و روز طبیعت  که روز شهادت حضرت علی علیه‌السلام نیز است برنامه ویژه‌ای در مسجد مقدس جمکران با حضور پیکرهای شهدای گمنام پیش‌بینی‌شده باتوجه‌به این‌که در سال‌های قبل نیز شب ۲۱ رمضان مسجد مقدس جمکران بسیار پرجمعیت بود امسال جمعیت بیشتر نیز تجربه خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته در شب ۲۱ رمضان بیش از یک میلیون نفر در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضور داشتند و امسال شاهد هم‌زمانی آخرین روز تعطیلات نوروزی و موج بازگشت زائران و مسافران با شب ۲۱ رمضان و روز شهادت حضرت علی علیه‌السلام هستیم که قطعاً جمعیت بیشتری و ویژه‌تری را در این اماکن مقدس شاهد خواهیم بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم اضافه کرد: همکارمان در مجموعه هلال‌احمر، اورژانس و بهداشت کشیک‌های خوبی را پیش‌بینی کردند و آمادگی لازم را برای میزبانی از زائران خواهند داشت همچنین همکارانمان در مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای با هماهنگی خوبی که داشتند اتوبوس‌های معین را پیش‌بینی کردند همچنین استقرار گشت‌های در میدان ۷۲ تن در نظر گرفته شده و شرایط خوبی را برای عزیمت مسافران نوروزی از میدان ۷۰ تن به سمت مسجد مقدس جمکران فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم با این تمهیدات و هماهنگی‌های که بین دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شد و پیش‌بینی‌هایی که در این زمینه انجام شد ماه رمضان، سال‌تحویل و نوروز بی‌دغدغه و  آرامی را در استان قم پشت سر بگذاریم روزانه در مجموعه استانداری آمار مختلف اعم از ترددها و اسکان ثبت و رصد می‌شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48037
اخبار مرتبط

نظرات شما