رئیس پلیس‌راه استان قم خبر داد:

توقیف ۲۳۴ خودرو حادثه‌ساز در محورهای قم

رئیس پلیس‌راه استان قم با بیان اینکه حفاظت از جان مردم خط‌قرمز پلیس است، گفت: به همین خاطر برخورد با خودروهای حادثه‌ساز جزو اولویت‌ها است از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۲۳۴ دستگاه خودرو به علت تکرار تخلفات حادثه‌ساز توقیف شدند.

​​​​سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: در طرح نوروزی پلیس‌راه که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده است تا امروز تقریباً یک میلیون ۵۴۰ هزار خودرو وارد شهر قم شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۶ درصد ورود به شهر قم کاهش داشته است.


رئیس پلیس‌راه استان قم ادامه داد: از این تعداد ۱۹۳ هزار خودروهای نقلیه سنگین بودند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است و  ۱ میلیون و ۳۴۸ هزار نیز مربوط به خودروهای سواری بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است، علت کاهش سفرها به علت تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز بوده است.


 وی بیان داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون متأسفانه ۵ نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند، محورهای آزادراه گرمسار به قم محور قم به اراک محور دلیجان به قم و محور نیزار جزء محورهایی است که شاهد تصادف فوتی بود که نسبت به سال گذشته آمار فوتی‌ها در تصادفات محورهای استان قم کاهشی بوده است.


پناهی تصریح کرد: ۷۵ نفر نیز در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات مجروح شدند که نسبت به سال گذشته آمار مجروحان نیز ۱۶ درصد کاهش‌یافته است.


رئیس پلیس‌راه استان قم خاطرنشان کرد: باتوجه‌به این‌که امروز پایان تعطیلات نیمه اول طرح نوروزی است شاهد موج بازگشت مسافران به شهرهای خودشان هستیم کلیه محورهای استان قم از جمله محورهای اصلی مانند آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها هم در محور رفت و هم در محور برگشت ترافیک نیمه‌سنگین و روان است.


وی عنوان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که هرچه به عصر و شب نزدیک شویم ترافیک سنگین‌تر شود؛ لذا توصیه به رانندگان عزیز داریم این است که قوانین را رعایت کنند از ۵ نفر هم‌وطنی که در محورهای مواصلاتی قم فوت کردند ۴ نفر بر اثر  واژگونی و خروج  خودرو از جاده فوت کردند.


پناهی اضافه کرد: رانندگان حتماً فاصله طولی را رعایت کنند از حرکت در شانه خاکی بپرهیزند و از توقف و حرکت در باند اضطراری پرهیز کنند و در رانندگی حتماً صبر و حوصله داشته باشند.


رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: در محورهای فرعی استان قم تقریباً نسبتاً ترافیک خلوت‌تر است در محورهای فرعی از سرعت‌های غیرمجاز و سبقت غیرمجاز حتماً پرهیز کنند که ان‌شاءالله مابقی تعطیلات بدون حادثه سپری شود.


وی با بیان اینکه حفاظت از جان مردم خط‌قرمز پلیس است، گفت: به همین خاطر برخورد با خودروهای حادثه‌ساز جزو اولویت‌ها است از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۲۳۴ دستگاه خودرو به علت تکرار تخلفات حادثه‌ساز توقیف شدند خط‌قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است چنانچه همکاران ما در محورهای مواصلاتی قم خودرویی را مشاهده کنند که اقدام به تخلف حادثه‌ساز کرده و آن را تکرار می‌کند حتماً خودرو توقیف خواهد شد؛ زیرا جان مردم از هر چیزی برای ما ارزشمندتر است با این کار هم حفظ همه را جان راننده حفظ می‌شود هم جان دیگر افرادی که در این جاده و تردد می‌کنند حفظ می‌شود.


پناهی اضافه کرد: ۹۵ درصد از رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند متأسفانه پنج درصد را از رانندگان قانون و مقررات رعایت نمی‌کنند و مطمئناً پلیس با این افراد با شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48081
اخبار مرتبط

نظرات شما