رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ‌ ایستادگی و مقاومتی که امروز حماس و ملت فلسطین دارند، به برکت جبهه مقاومت است که مرکزیت آن ایران اسلامی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابط‌عمومی استانداری قم، ‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار استاندار قم با محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: حوادثی که در غزه اتفاق افتاده، در نوع خودش کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه است.
وی اضافه کرد: ‌ این میزان جنایت فاجعه‌ای است که افرادی انسان‌نما مرتکب آن می‌شوند و نهادهای بین‌المللی بعد از گذشت حدود ۶ ماه تنها قطعنامه‌ای را صادر می‌کنند که البته امیدواریم به نتیجه برسد و منجر به یک آتش‌بس پایدار گردد.
وی گفت: ‌ در هیچ فرهنگی بیمارستان تبدیل به زمین جنگ نمی‌شود و بیماران مورد تهدید واقع نمی‌شوند، من از برخی کشورهای عربی و اسلامی تأسف می‌خورم که در این شرایطی که غزه ۶ ماه مورد یورش دشمن است، تأمین‌کننده سوخت و انرژی رژیم صهیونیستی می‌باشند، آیا مسلمانی تنها در کلام است؟! اینها روزی رسوا می‌شوند و مردم ساکت نخواهند نشست.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان این جنایات را به‌شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم منجر به یک بیداری در امت اسلامی شود.
مسئولین راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید گفت: امسال پیداست که انتظار رهبر معظم انقلاب – مدظله‌العالی – از مسئولین این است که راه را برای حضور گسترده مردم در عرصه تولید باز کنند تا آنان ایفای نقش جدی داشته باشند.
وی اظهار داشت: امسال نیز مانند چند سال گذشته، مقام معظم رهبری بر مسئله تولید تأکید کردند؛ منتها با یک واژه دیگری به این معنا که اگر چه در سال گذشته رشد تولید مطرح بود؛ اما نیاز به یک جهش به‌واسطه حضور مردم در این عرصه، وجود دارد.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: انقلاب اسلامی با حضور مردم شکل گرفت و از ابتدا مبنای انقلاب ما حضور آنان بود. باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تفاوتی میان مردم و مسئولین وجود نداشته باشد مگر در شرح وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند.
وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو گفت: اگر مردم را در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دخالت دادیم، خروجی آن افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود؛ چرا که اگر آنان در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین باشند، امید در جامعه افزایش خواهد یافت و در نتیجه حضور در عرصه انتخابات نیز افزایش می‌یابد.
استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات سال گذشته گفت: استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، با ۶.۶۳ درصد در جایگاه اول کشور ایستاد. در میزان مشارکت نیز هفتمین استان کشور بود و مردم قم حدود ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری در انتخابات مشارکت کردند.
سید محمد آقامیری ملاقات‌های مردمی مسئولین در کل استان را از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری در سال آینده عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم باهمت و تلاش مضاعف بتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48162
اخبار مرتبط

نظرات شما