رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

جلوگیری از بیماری های نوپدید با اصلاح الگوهای تغذیه /گسترش گردشگری سلامت از نظرکمی وکیفی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گسترش گردشگری سلامت از نظرکمی وکیفی در قم، گفت: : می توانیم با اقدامات پیشگیرانه و بازنگری در سبک زندگی و آموزش در مسائل تغذیه ای و فعالیت روزانه از عمده بیماری های نوپدید از جمله سرطان ها جلوگیری نماییم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه همیشه نقش محوری بوده است، اظهار داشت: در همین راستا از اصحاب رسانه تقاضا دارم در موضوعات مرتبط با سلامتی اخبار بیشتری کار کنید.

وی ادامه داد: در خواست دارم حداقل در یکسال آینده یکی از محورهای اصلی هر رسانه ای بصورت بسیجی وار پرداختن به مسائل سلامت جامعه باشد و هر نوع سوالی دراین حوزه را از کارشناسان امر داشته باشید چرا که کشور ما در مسائل مربوط به بهداشت در یک دگرگونی مثبت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه امروزدر کشور با مسائل بهداشتی و عفونی که طول عمر افراد و امید به زندگی را کاهش می داد درگیر نیسیتم، افزود: امروز امید زندگی در کشور بیشتر شده است اما این امید به زندگی با آن شاخص های مد نظر زمانی خود را نشان می دهد که در افراد با سن بالا بدون بیماری و مشکلی زندگی کنند.

وی بیان داشت: در چندسال گذشته با ایجاد بیمارستان های مختلف در استان توانستیم تا تخت های بیمارستانی را تا چند سال آینده به حد مطلوب رسانیم.

ایرانی خواه در ادامه با اشاره به طرح فشار خون بالا، ابراز داشت: درصد بالایی از این افراد با پیشگیری و درمان های اولیه می توانند از عوارض بیماری پرفشاری خون جلوگیری نمایند، در غیراینصورت این افراد در سال های آینده دچار سکته مغزی، قلبی و مشکلات کلیوی خواهند شد.

وی اضافه کرد: بیماری پرفشاری خون یکی از عواملی است که باعث بروز بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، مغزی و نارسایی کلیه در افراد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه پرفشاری خون هیچ علامتی ندارد، بیان کرد: درمان اولیه پرفشاری خون اقدامات دارویی، تغییر شیوه زندگی و اصلاح الگوهای تغذیه ای است و رعایت این نکات می تواند از بروز تقریباً تمامی بیماری های ناشی از پرفشاری خون جلوگیری نماید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پرفشاری خون، دیابت نوع دیگری از بیماری است که درصد بالایی از مبتلایان ناآگاه هستند و این بیماری می تواند تاثیرات نامطلوبی در سلامتی افراد داشته باشد.

ایرانی خواه با اشاره به راه درمان بیماری های نوپدید، افزود: می توانیم با اقدامات پیشگیرانه و بازنگری در سبک زندگی و آموزش در مسائل تغذیه ای و فعالیت روزانه از عمده بیماری های نوپدید از جمله سرطان ها جلوگیری نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه قم در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای مطلوب گردشگری سلامت است، گفت: مراجعه کنندگان زیادی از کشورهای شیعه نشین از جمله عراق، آذربایجان و ترکیه به قم وجود دارد ولی ظرفیت و قابلیت های قم بیشتر از امکانات فعلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان فرقانی یکی از مراکز مدرن برای پذیرش توریسم است، اضافه کرد: برای جلوگیری از نقش دلال ها در گردشگری سلامت و نظام مند شدن این طرح، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ها و دستورالمل هایی ابلاغ کرده که اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/10352
اخبار مرتبط

نظرات شما