با تجلیل از برگزیدگان؛

اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) با سخنرانی دبیرشورای عالی حوزه برگزار شد و از نفرات برتر قرائت،تحقیق وحفظ کل قرآن تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله حسینی بوشهری طی سخنانی در این مراسم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که ارجمند‌ترین بندگان خدا پس از انبیاء، علمای دین و در مرحله بعد حاملان قرآنی هستند، اظهار داشت: عاملان قرآن با انبیای الهی محشور می‌شوند و جواز عبور از صراط را دارند و همان پاداشی که نصیب انبیاء می‌شود نیز به آن‌ها داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه صادق‌ترین و بهترین و رساترین خبر، خبر قرآنی است، عنوان کرد: اگر انسان می‌خواهد با خدا سخن بگوید نماز بخواند و اگر می‌خواهد خدا با او سخن بگوید باید قرآن بخواند.

 

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن به انسان حرکت می‌دهد و انسان را به بهترین و استوارترین راه هدایت می‌کند، تصریح کرد: تاریخ دست خوش حوادث هستند اما تاریخی که زیباترین و بهترین و کامل‌ترین بیان را دارد تاریخ بیان شده از سوی قرآن کریم است.

 

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم سبب آرامش روحی انسان می‌شود، عنوان کرد: قرآن کریم تاکید کرده است که زن و مرد در پیشگاه الهی یکسان هستند و تقوا و عمل صالح ممیزه آن‌ها است.

 

در پایان این مراسم در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم زیر 16 سال نرجس علی بیگی از مرکزی و فاطمه حق گو از تهران به عنوان رتبه سوم، ضحی بحیرایی از استان تهران رتبه دوم و فاطمه صمدی از استان البرز رتبه اول، در حفظ کل قرآن کریم زیر 16 سال زهرا زهرا انصاری از تهران و فاطمه ترکاشوند از استان البرز رتبه سوم،فاطمه نیکویی و حنانه خلفی از استان تهران رتبه دوم و زهرا خلیلی نمین رتبه نخست تجلیل شدند.

 

 

 

در بخش قرائت تحقیق بالای 16 سال آمنه آل بوخنفر از استان خوزستان رتبه سوم، عاطفه ناصح از استان گیلان رتبه دوم و مریم سمایی از استان البرز رتبه نخست را به دست آوردند، همچنین در حفظ کل قرآن کریم بالای 16 سال طاهره نائبی موحد از استان کردستان رتبه سوم، مهدیه شکوری از استان قم رتبه دوم و رضوانه باقری از استان تهران رتبه نخست را به دست آوردند و از آنها تقدیر شد.

 

همچنین از زینب ضیایی کلاسی 6 ساله از استان قزوین به عنوان جوان‌ترین شرکت کننده و خانم حنایی جهرمی با 67 سال سن به عنوان مسن‌ترین شرکت کننده تقدیر شد.



انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/1179
اخبار مرتبط

نظرات شما