کارشناس مسائل سیاسی:

مردم اجازه ندهند فرصت‌طلبان حق انتخابات را از آن‌ها بگیرند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم متوجه شدند انتخاب آن‌ها تأثیرگذار است، گفت: مردم بدانند اگر انتخابات باشکوه برگزار شود و انتخاب درستی انجام دهند فرصت‌طلبان از صندلی‌های مدیریت کلان کشور حذف خواهندشد.

 حسن غفاری فر با اشاره به اینکه به علت ناکارآمده دولت عده ای به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب خط دشمن بر کم رنگ شدن انتخابات در ایران بود و درست برعکس این خط حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای پیروزی انقلاب و حتی در زمان جنگ بر انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود تأکید داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی و در آن شرایط سخت  تقریباً 8 انتخابات با مشارکت پرشور مردم برگزار شد بحث برقراری و نفی انتخابات یکی از تفاوت های خط امام و مقابل خط امام است.

وی خاطرنشان کرد: در اوج دولت اصلاحات در سال 82 وقتی جریان اصلاحات همه سنگرهای مردمی را از دست داد سعی برای به دست آوردن مناصب بدون انتخابات کرد از جمله مسئله نخست وزیری، تحمیل قطعنامه و تحمیل وزرا که به صورت پشت سر هم اتفاق افتاد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: برخی ها در طول انقلاب سعی کردند با فضاسازی علیه نیروهای متدین تر، مردم را به آن‌ها بدبین کنند تا خودشان بر سرکار باشند.

غفاری فر ادامه داد: استعفاهای دسته جمعی به این علت بود که به رهبری فشار وارد کنند تا انتخابات برگزار نشود تا بتوانند انقلاب را به عقب ببرند اما موفق نشدند.

با وعده های واهی و عمل نکردن به آن می خواهند مردم به حکومت بدبین شوند

وی گفت: روش دیگر این ها این بود که اوضاع را طوری گام به گام پیش ببرند تا مردم را با امیدهای واهی سرکار بگذارند تا مردم به امید این وعده ها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به آن‌ها رای دهند و سپس با عمل نکردن به وعده ها مردم را نسبت به کل نظام بدبین کنند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این ها با وعدهایی واهی، امید و انتظارات فزاینده در مردم ایجاد کردند و از طرفی واقعاً در برآوردن این وعده ها ناتوان بودند مردم را به کل نظام نا امید کردند در حالی که مردم باید هوشیار باشند که همه این‌ها نتیجه انقلاب نبود بلکه نتیجه انتخاب خودشان و دل بستن به وعده های واهی بود، پس انتخابات و رأی درست ریشه حل مشکلات است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: فرصت طلبان تصور می کردند ناکارآمدی خود را می توانند گردن حکومت بیندازند این ها کاری کردند  مسائل و اعتراضات دو سال گذشته رخ داد اما این بار این سرمایه و اعتبار خودشان بود که در بین مردم سوخت، مردم بدانند  اگر انتخابات باشکوه برگزار شود و مردم انتخاب درستی انجام دهند فرصت طلبان از صندلی های مدیریت کلان کشور حذف می شوند.

غفاری فر تأکید کرد: عده ای خودشان متوجه شدند در بین مردم آبرو ندارند حتی برای انتخابات مجلس کاندید نشدند بیداری عمومی اتفاق افتاده است و مردم می دانند انتخابشان چه مقدار در اوضاع کشور اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14440
اخبار مرتبط

نظرات شما