سخنی با همشهریان قمی

این روزها همشهریان قمی پذیرای مهمان ناخوانده‌ای هستند که حضورش برای آن‌ها چندان خوشایند نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روزانه در فضای مجازی و در پیام‌هایی که بین مردم ردوبدل می‌شود شاید اصلی‌ترین و بیشترین پیامی که ردوبدل می‌شود در خصوص همین مهمان ناخوانده است.

مهمانی که کیلومترها راه را طی کرده است و امروز تقریباً تمامی مراکز درمانی استان را درگیر خودش کرده و روزی نیست که خبری از سرایت آن به دیگر شهروندان منتشر نشود.

ویروس کرونا امروز سوژه‌ای اصلی رسانه‌ها و پرمخاطب‌ترین خبر است هرچند که در میان این خبرها، موج‌سواری رسانه‌های معاند نیز به شکل‌های گوناگون نمایان می‌شود.

فارغ از این جوسازی‌های هدف‌دار و مغرضانه که البته انتظاری جز این از رسانه‌های معاند نمی‌رود، امروز مردم هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند و خودشان می‌توانند در گسترش یا کنترل این بیماری نقش داشته باشند.

آن طوری که، علی ابرازه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرده مهم‌ترین راهکار در مقطع کنونی ماندن در خانه است که ظاهراً برخی‌ها آن را جدی نمی‌گیرند.

وی دراین‌باره می‌گوید: باوجود این‌که بارها از مردم درخواست کرده‌ایم در منازل بمانند، متأسفانه مردم هنوز این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

صحت ادعای ابرازه را به‌راحتی می‌توان در گشتی کوتاه در شهر به‌وضوح دید، بسیاری از مردم هنوز از ماسک استفاده نمی‌کنند و در برخی مکان‌های عمومی و برخی مکان‌های اداری هنوز هم شاهد هستیم که مردم بدون رعایت نکات بهداشتی در حال تردد هستند که خود جای سؤال‌های زیادی دارد.

در این میان باید گفت امروز انتظار بیشتری از شهروندان و علاوه بر این از همه هم‌وطنان کشورمان که مکان‌های زندگی آن‌ها درگیر این بیماری است، می‌رود.

انتظار می‌رود شهروندان عزیز در گام اول توصیه‌های وزارت بهداشت را به‌صورت های مختلف از پیامک گرفته تا بروشور و برنامه‌های مختلفی که در صداوسیما پخش می‌شود، رعایت کنند.

انتظار می‌رود درصورتی‌که امکان دارد از خانه خارج نشوند و در صورت خارج شدن از خانه ماسک حتماً داشته باشند و علاوه بر این دست‌هایشان را مرتب بشویند و آن را درزمانی که آلوده است به چشم‌هایشان نزنند.

انتظار می‌رود زمانی که خدای‌نکرده احساس سرماخوردگی و یا علائمی از این قبیل رادارند از خانه خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند سرفه خشک و تب به درمانگاه‌های و مراکز درمانی منتخبی که وزارت بهداشت معین کرده مراجعه کنند.

قطعاً مردم ایران اسلامی همه و همه بار دیگر با اتحاد و همدلی بر این بیماری نیز فائق خواهند آمد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16958
اخبار مرتبط

نظرات شما