گزارش تفحص از قاچاق با وجود تغییرات پس از اعمال فشارها باز هم قرائت نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در سال 96 انجام شده و دوره زمانی آن هم تا پایان سال 96 بوده است.

وی افزود: متن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز سال 97 برای چاپ و تکثیر در اختیار معاونت نظارت مجلس قرار گرفته اما متأسفانه توسط هیأت رئیسه در دستورکار صحن قرار نگرفت.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با فشارها و صحبت‌هایی که از بیرون مجلس انجام شده و توصیه‌هایی که بر حسب شنیده‌ها و اطلاعات ما توسط هیأت رئیسه صورت گرفته، تغییراتی در متن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز توسط رئیس هیأت تحقیق و تفحص صورت گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: پس از اعمال تغییرات، متن تغییر یافته این گزارش در ماه‌های پایانی سال 98 در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفت اما با وجود گذشت 4 ماه متن تغییر یافته گزارش هم در صحن قرائت نمی‌شود و ما از هیأت رئیسه درخواست داریم تا در یکی دو هفته باقیمانده از عمر مجلس دهم این گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای قرائت در دستورکار صحن مجلس قرار دهد.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال 99 به نام جهش تولید و اهمیت موضوع جلوگیری از قاچاق کالا برای کمک به تولید کشور، این گزارش می‌تواند کمک‌های خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این حوزه داشته باشد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: اگرچه دوره زمانی این گزارش با شرایط امروز به کشور متفاوت است و شرایط کشور در بحث قاچاق کالا تغییر کرده اما باز هم این گزارش می‌تواند راهگشا باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: در سال 96 ما قاچاق به داخل کشور داشتیم اما امروز به دلیل افزایش قیمت ارز قاچاق معکوس شده و ما شاهد قاچاق از داخل کشور به بیرون هستیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19276
کلیدواژه: گزارش فشار کریمی
اخبار مرتبط

نظرات شما