امام جمعه قم:

باید جلوی بی حجابی در شهر قم گرفته شود/ مسئولان باید توجه ویژه ای به شهر قم داشته باشند

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه شهر قم در دنیای اسلامی بیان داشت: در شهر قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی در زنان و مردان ما تقویت شود و نباید شاهد بی حجابی در این شهر مقدس باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: ایشان عمر مبارک خودشان را در مسیر دفاع از اسلام سپری کردند به طوری که افراد زیادی از خاندانش در همین مسیر به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: نام و یاد این عالم بزرگ همواره باید گرامی داشته شود تا مسیر این شخصیت های بزرگ ادامه پیدا کند
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از صحبت های خود با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام 19 دی بیان کرد: جوانان، مردم و روحانیت قم پیشگامان انقلاب بودند و 19 دی را رقم زدند که سرآغاز یک جنبش عظیم الهی در ایران و جهان شد.

امام جمعه قم در ادامه به روز و هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: در 40 سال اخیر جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند.
وی افزود: حوزه کشاورزی باید در کشور از سوی مردم و مسؤولان مورد توجه قرار گیرد چرا که رکن مهم استقلال و پیشرفت کشور است و می تواند گره کشای بخشی از بیکاری موجود باشد.
آیت الله اعرافی با اشاره به جایگاه شهر قم در دنیای اسلامی بیان داشت: در شهر قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی در زنان و مردان ما تقویت شود و نباید شاهد بی حجابی در این شهر مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از مظاهر با فرهنگ نورانی و مترقی قم سازگار نیست، تصریح کرد: باید جلوی مظاهر فساد گرفته شده و حیا و عفاف در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.
امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به آغاز سال جدید میلادی و صحبت های رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان گفت: ترامپ در سخنان خود گفته که جمهوری اسلامی ایران دیگر قدرت سابق را ندارد و در منطقه ضعیف شده است و ایرانی می خواهند مذاکره کنند اما ما مذاکره نمی کنیم.
وی بیان داشت: باید به این پیمان شکن بزرگ قرن بگوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت عیب نیست و مطمئن باشید این آرزو را به گور خواهید برد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ملت ایران نشان داده است که زیر بار ستم و ظلم نمی رود و این ملت همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب استاندار جدید قم اشاره کرد و افزود: قم قهرمان پایگاه اسلام، انقلاب و حوزه علمیه است بنابر این باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ همه در قبال قم مسؤولیت دارند و مسؤولان به این شهر باید در ترازی برای همه ایران و جهان نگاه کنند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های زیارتی، صنعت، بهداشت و درمان، زیرساخت‌های فرهنگی و اشتغال در قم مشکل دارد و مسؤولان نباید به قم مانند شهرهای دیگر نگاه کنند چرا که این شهر در خدمت همه ایران و جهان است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2016
اخبار مرتبط

نظرات شما