شجاعت و صراحت دو ویژگی اصلی و بارز آیت الله یزدی بود

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت الله یزدی شجاع و صراحت بیان داشت، گفت: آیت الله یزدی در مقابل کفار و دشمنان با اقتدار، باصلابت و بدون ملاحظه بود.

 آیت الله کعبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن عرض تسلیت برای رحلت آیت الله یزدی یار دیرین و راستین امام و رهبری و مدافع حقیقی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آیت الله یزدی در دوران انقلاب اسلامی از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بودند.
وی ادامه داد: این عالم ربانی در تمام اموری که حاضر بودند و به او محول شده بود خود را وقف اسلام و دین و همچنین تحکیم پایه های نظام اسلامی می کردند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به رابطه امام خمینی(ره) با آیت الله یزدی، گفت: این فقیه مورد اعتماد امام خمینی(ره) بودند به گونه ای که وقتی امام(ره) از تبعید به قم برگشتند خانه آیت الله یزدی را برای سکونت انتخاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی در کنار اجتهاد و فقاهت یک سخنران مبارز و شجاع در دوران طاغوت به شمار می رفت و کمتر کسی مثل ایشان آن شجاعت و صراحت را در بیان داشت.
آیت الله یزدی در مقابل دشمن بااقتدار و با صلابت بودند
آیت الله کعبی با اشاره به اینکه این شخصیت برجسته در راه خدا از هیچ تلاشی دریغ نکرد، عنوان داشت: آیت الله یزدی در مقابل کفار و دشمنان با اقتدار، باصلابت و بدون ملاحظه بود.
 وی تاکید کرد: آیت الله یزدی در مشی خودشان ملاحظه هیچکس را به جز خداوند و حکم ولی فقیه نداشتند؛ احترام بسیاری برای حکم ولی فقیه قائل بودند و به همان اندازه که مطیع امام خمینی(ره) بودند، بدون یک ذره کاستی مطیع امام خامنه ای بودند و خط قرمز ایشان اسلام، اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، قانون اساسی، مرجعیت و صیانت از حوزه های علمیه بود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22462
اخبار مرتبط

نظرات شما