نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

شاگردان امام خمینی(ره) مفاهیم و تجربیات انقلاب را به نسل جوان حوزه منتقل کردند /ایجاد جبهه مقابله با استکبار توسط انقلاب اسلامی در دنیا

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به ایجاد جبهه مقابله و مبارزه با استکبار توسط انقلاب اسلامی در جهان، گفت: شاگردان امام خمینی قدس سره، مفاهیم و تجربیات انقلاب را به نسل جوان حوزه منتقل کردند که تا به امروز ثمرات فراوانی در حوزه فعالیت‌های علمی و اجتماعی داشته است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی، فقط یک انقلاب در درون کشور نبود بلکه تحولی در سطح بین المللی ایجاد کرد که هر چه زمان می‌گذرد تأثیرات انقلاب اسلامی هم به لحاظ موضوعات و هم به لحاظ گستره جغرافیایی، بیشتر نمایان می‌شود.
ایجاد جبهه مقابله با استکبار توسط انقلاب اسلامی در دنیا
وی ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی امروز جبهه گسترده‌ای در سراسر جهان در مقابل جبهه استکبار می‌باشد که نشان دهنده حرکت پر شتاب جریان فکری و عملی انقلاب اسلامی به سوی تحقق اهداف و آرمان‌های جهانی خود می‌باشد، به همین جهت است که کینه‌ورزی‌ها دشمنی‌ها در سطوح مختلف با انقلاب اسلامی ادامه‌دار و رو به ازدیاد بوده که این خود دلیلی بر صلابت و اقتدار روزافزون گفتمان و جریان انقلاب اسلامی می‌باشد.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به خدمات حوزه علمیه و نقش آن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، گفت: یقیناً رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و‌تدوام آن، یک نقش اساسی در رویکردهای دینی و سیاسی بوده است.
حوزه علمیه همچنان در صف مقدم پیشبرد اهداف انقلاب است
وی خاطرنشان کرد:  این رسالت‌ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهات مختلفی خود را نشان داده است. پیشگامی در نهضت اسلامی و تأثیرگذاری بی‌بدیل در پیروزی انقلاب، استقامت و تعهد به ارزش‌های انقلاب و مقابله با تحریف فکری و جریانی انقلاب اسلامی، باعث شده تا حوزه‌های علمیه همچنان در صف مقدم پیشبرد انقلاب در رسیدن به اهدافش باشد.
حجت الاسلام بنیادی تصریح کرد:  این عزم امروز بیشتر از هر زمانی در عرصه‌های مورد نیاز وجود دارد و حوزه‌های علمیه بیشتر از هر زمان دیگری، انقلابی می‌باشند؛ در حقیقت حوزه‌های علمیه، حرکت در مسیر انقلاب تا تحقق آرمان‌های اصیل و ارزش‌های ناب آن را برای خود یک مأموریت مقدس و تاریخی، تعریف کرده و از پیشگامان نهضت گرفته تا طلاب و فضلای جوان، در مسیر انقلاب در حال تلاش می‌باشند.
وی اضافه کرد: بی‌شک، مهم‌ترین بخش رسالت‌های حوزویان ، پاسداشت و پاسداری از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و می‌باشد تا این حرکت الهی بدون آسیب‌هایی همچون تحریف گفتمان انقلاب و تعرض به اصول انقلاب، به مقصد نهایی واصل شود که این امر، نیازمند بصیرت، هوشیاری و عمل به هنگام بوده و حوزه‌های علمیه در این رسالت خود هم حساس بوده و هم اقدام نموده است.
امام خمینی(ره) بنیانگذار یک حرکت عظیم در جهان بود
این استاد حوزه در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه شاگردان امام خمینی(ره) قبل و بعد از انقلاب، گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌ امام خمینی قدس سره بنیان‌گذار یک حرکت عظیم در جهان بودند که بخش مهم آن بنیانگذاری بنیان‌های فکری و اجتماعی برآمده از احکام و معارف اسلامی می‌باشد.
وی ادامه داد: انتشار این مفاهیم در فضای علمی حوزه‌های علمیه و انتقال آنها به فضای عمومی جامعه، سلسله‌ای از نظام فکری امام خمینی قدس سره می‌باشد که تفکر انقلاب اسلامی را در سطح وسیعی از جامعه بویژه علماء و نخبگان، ایجاد نمودند که البته امری مشکل در دوران استبداد و خفقان بوده است؛ علاوه‌ی بر این آمادگی شاگردان در پذیرش خطرات و استقامت در مسیر انقلاب، امر مهم دیگری بوده که راه پیروزی را هموارتر نموده است.
حجت الاسلام بنیادی ابراز داشت: در حقیقت جمع بین آمادگی و دفاع عالمانه از اصول و اهداف و تلاش و مقاومت در برابر شدائد و سختی‌ها،‌ شاگردان و یاران انقلاب را به عنوان افرادی ممتاز، در مقطع حساس آغاز نهصت تا پیروزی انقلاب و پس از پیروزی، کرده است، این دو ویژگی، امروز نیز لازمه انقلابی بودن حوزه و حوزویان می‌باشد.
شاگردان امام خمینی(ره) مفاهیم و تجربیات انقلاب را به نسل جوان حوزه منتقل کردند
وی عنوان کرد: نقش دیگر شاگردان امام خمینی قدس سره، انتقال مفاهیم و تجربیات انقلاب به نسل جوان حوزه می‌باشد که تا به امروز ثمرات فراوانی در حوزه فعالیت‌های علمی و اجتماعی داشته است؛ اگر بخواهیم بطور واضح بگوئیم، پیشگامان نهضت اسلامی و حافظان اصلی انقلاب باید انتقال دهنده توفیقات انقلاب اسلامی به ادامه دهندگان مسیر نورانی انقلاب باشند. که ره‌آورد این حرکت مبارک، حضور در مکتب حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی می‌باشد.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در خاتمه افزود: به هر صورت، حوزه‌ علمیه قم امروز جایگاهی ویژه در جهان دارد و جهانیان آن را با بزرگترین تحول آفرینی در سده‌ی اخیر می‌شناسند که فرصتی تاریخی را در اختیار همه ملت ایران بویژه حوزه‌های علمیه قرار داده است که شناخت و بهره‌ گرفتن از این فرصت بی‌نظیر یک تکلیف می‌باشد.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23942
اخبار مرتبط

نظرات شما