نظریه ولایت فقیه خط بطلانی بر جدایی دین از سیاست کشید

امام جمعه قم گفت: نظریه حکمرانی ولایت فقیه به عنوان طرحی نوین خط بطلان بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید و دریچه های جدید بر روی اندیشمندان حوزه سیاست باز کرد و ثابت کرد اسلام می تواند به عنوان یک نظام سیاسی در جهان مطرح باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به توصیه زیاد قرآن و روایات بر رعایت تقوای الهی گفت: پیامبر یک معیار برای تقوا بیان کرده اند و آن محاسبه نفس به صورتی است که انسان در امور مالی از شریک خود حساب می کشد.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب این ماه را از ماه های حرام و با برکت دانست و گفت: این ماه، ماه زیارت مخصوص اهل بیت  و ماه آماده سازی خود برای ورود عارفانه در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه قم با اشاره به میلاد امام باقر(ع) و شهادت امام هادی(ع) در هفته پیش رو بر لزوم تمسک به کلمات معصومین تأکید کرد و گفت: امام باقر(ع) در روایتی فرمودند «بر انجام واجبات صابر باشید و برابر دشمنان مقاومت کنید و همواره برای اطائت از امامتان آماده و حاضر باشید» و همچنین امام هادی علیه السلام فرمودند « دنیا مانند بازاری است که برخی در آن سود و برخی زیان می برند» و انسان باید در این دنیا کاری کند که از زیانکاران نباشد.

وی در ادامه با گرامی داشت دهه فجر و روز 22 بهمن راهپیمایی امسال را به خاطر شرایط کرونایی متفاوت با سالهای قبل توصیف کرد و گفت: مردم امسال با شور و تعهد در این راه پیمایی شرکت کردند و رسانه ها نیز به خوبی پیام این راهپیمایی را منعکس کردند که جای تقدیر دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به سفر رؤسای قوای مقننه و قضائیه به دعوت همتایان خود به دو کشور روسیه و عراق گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی حامل پیام مهم رهبری معظم انقلاب به رئیس جمهور روسیه بود و در ملاقات هایی که با سران این کشور داشت تلاش کرد که ضمن تبیین مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران همکاری این دو کشور را به سطح راهبردی ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: در سفر رئیس قوه قضائیه به عراق نیز تفاهم نامه های زیادی امضاء شد و بر این موضوع تأکید شد که مناسبات ایران و عراق محدود به همسایگی این دو کشور نیست بلکه ریشه عمیق در فرهنگ و اعتقادات دو کشور دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به دیدار سالانه مداحان با رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند می توان به انتقاد ایشان نسب به مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی محیط های رسانه ای و فضای مجازی اشاره کرد.

وی با اشاره به آثار شوم بد زبانی و شیوع آن در جامعه گفت: زبانی که ذکر خدا می گوید باید از آلودگی ها پاک شود و پیامبر فرمودند بدترین مردم کسی است که مردم به خاطر بد زبانی اش با او مجالست نکنند.

آیت الله سعیدی ورود به چهل و سومین سال پیروزی انقلاب را زمان مناسبی برای بررسی دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی تأسیس حکومت اسلامی است که در هیچ جای دنیا سابقه نداشت و این گفتمان دینی در زمانی مطرح شد که دین به شدت مورد هجمه قرار گرفته بود و تمام جهان تلاش می کرد که دین را از سیاست جدا کند و سیاستمداران جهان راه اظهار نظر دین در حوزه سیاست را بسته بودند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی نشان داد که دین نه تنها می تواند در سیاست دخالت کند بلکه برنامه های دقیقی در حوزه سیاست دارد، افزود: نظریه حکمرانی ولایت فقیه به عنوان طرحی نوین خط بطلان بر نظریه جدایی دین از سیاست کشید و دریچه ای جدید بر روی اندیشمندان حوزه سیاست باز کرد و ثابت کرد که اسلام می تواند به عنوان یک نظام سیاسی در جهان مطرح باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را هویت بخشی به مسلمانان دانست و گفت: تبلیغ غرب سبب شده بود که برخی مسلمانان باور کنند که دین نمی تواند در اداره کشور مشارکت کند و برخی از سیاست مداران مسلمان نیز در اوایل انقلاب وقتی صحبت از جمهوری اسلامی می شد با پسوند اسلامی آن مخالفت می کردند ولی امام قاطعانه در برابر آنها ایستاد و گفت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

وی با بیان اینکه دستاورد سوم پیروزی انقلاب اسلامی فروپاشی نظام دو قطبی در جهان بود، اظهار کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب به عنوان ژاندارم منطقه در خدمت اهداف شوم آمریکا در منطقه و حامی رژیم غاصب صهیونیستی بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تبدیل به الگوی جدید برای کشورهای جهان سوم شد و با شعار نه شرقی نه غربی دو قطبی بودن نظام را به چالش کشید.

آیت الله سعیدی تبدیل شدن ایران به قدرت برتر در منطقه را دستاورد مهم دیگر پیروزی انقلاب دانست و افزود: امروز در سایه جمهوری اسلامی با عنایات حضرت ولی و امام خمینی و مقام معظم رهبری و حمایت و همراهی مراجع تقلید و مردم که بدون آنها پیروزی به دست نمی آمد کشور عزیز ما ایران به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است .

وی با اشاره به عنایت امام زمان (عج) اظهار کرد: آن حضرت در مرقومه خود به شیخ مفید فرمود که ما در مراقبت از شما کوتاهی نمی کنیم و شما را از یاد نمی بریم و اگر غیر از این بود دشمنان بر شما مسلط می شدند و شما را ریشه کن می کردند.

تولیت آستان مقدس حضر معصومه(س) در پایان از مسئولان شهر قم خواست گیت های بازرسی های خیابان ارم که در مجاورت حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد برای رفاه حال زائران و مجاوران حرم مطهر برداشته شود.

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24112
اخبار مرتبط

نظرات شما