آیت الله اعرافی:

مردم در انتخابات شخص پاک دست را انتخاب کنند

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در انتخابات مردم شخص پاک دست را انتخاب کند گفت: انتخاب رئیس‌ جمهور بر روی اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ ما تأثیر زیادی دارد روحیه انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی لازمه حضور چنین فردی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های آخرین نماز نماز جمعه سال قم در مصلی قدس با گرامیداشت ایام شعبانیه اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) از جمله امام سجاد(ع) دارای دعاها و مناجات‌های فراوانی هستند و در این باره طبق منابع دینی، آثاری گردآوری شده است.

اعرافی با اشاره به اینکه  بیش از 270 دعا از حضرت زین‌العابدین(ع)، جمع‌آوری‌ شده است گفت:  جمیع این دعاها به زیبای بندگی و توسل به خدا را نشان می‌دهد، در این میان بسیاری از دعاها در صحیفه سجادیه گرد آمده که میراثی گران‌بها است، مناجات و دعا در همه ادیان الهی دارای جایگاه مهمی بوده و در منطق اسلام نیز، حقایق زیبایی از دعا آمده است.

وی تاکید کرد: بعد از عاشورا امام سجاد(ع) وارد جریانات و شورش‌ها نشد چرا که با این اقدام عاشورا در آنها خلاصه می‌شد در حالی که عاشورا پیام بزرگ الهی بود که در طول تاریخ دل‌های مشتاق را جمع کرده و به سمت حرکت‌های اصیل دینی سوق داد؛ حرکت بزرگ عاشورا نمی‌توانست در ظرف‌های محدود نظیر قیام مختار و... خلاصه شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و در شرایطی به سر می‌بریم که کشور با ویروس کرونا همچنان دست‌به‌گریبان است افزود:  با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه گسترش کرونا وجود دارد باید در این ایام از اجتماعات گسترده پرهیز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامت تلاش کرد.

مدیر حوزه های علمیه قم با اشاره به انتخابات سال آینده تصریح کرد: در سال آینده دو انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم، انتخابات رویداد بزرگی در تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و تجلی حضور آگاهانه مردم است.

وی گفت: در این انتخابات، مردم باید افراد متدین، معتقد، پاک دست و متعهد را برگزینند تا زمام کشور، شهر و روستا به دست انسان‌های توانا و کارشناس قرار گیرد، شهر قم دارای جایگاه مهم ملی و بین‌المللی است و منتخبان این شهر باید نگاه راهبردی و کارشناسی و تخصص لازم را داشته و در تراز این پایگاه بزرگ باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: کسی که قرار است زمام امور اداره شهر و روستا را به دست بگیرد باید این ویژگی‌ها را داشته باشد و این مسئله باید از سوی مردم و گروهایی که کاندیداها را معرفی می‌کنند ، مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری  همه جریانات سیاسی و ملت بزرگ بدانند در آغاز قرن 15، بیانیه گام دوم و شرایط دشوار کشور سبب می‌شود فردی شجاع، مقاوم و دارای قدرت انتخاب شود و از دشمن هراسی نداشته باشد گفت: انتخاب رئیس‌ جمهور بر روی اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ ما تأثیر زیادی دارد روحیه انقلابی، جهادی و اعتقاد به فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی لازمه حضور چنین فردی است.

امام جمعه قم بیان داشت: سیاستمداران از تحلیل غلط پرهیز کنند و مردم باید بدانند که راه حل مشکلات حفظ اقتدار با تکیه بر قدرت علمی و فناوری است و باید این راه را با همه توان ادامه دهیم.
امام جمعه قم ادامه داد:  دولت آینده باید معتقد و شجاع و اسلامی باشد و در صحنه داخلی و بین‌المللی پایه‌های تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کند.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد با اشاره به بدعهدی غربی‌ها در خصوص  برجام گفت: ملت با بصیرت ایران نباید هر گونه سخن بی‌حساب ‌و کتاب را باور کنند، قطعاً اگر در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم آن‌ها پیمان‌شکن‌تر می‌شوند، آمریکایی‌‌ها اگر دارای منطق و ذره‌ای عقل بودند باید به پیمان بازگشته و تحریم‌ها را لغو می‌کردند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24748
اخبار مرتبط

نظرات شما