سامانه جنگ دافوس محاسبه دقیق شرایط رزم را شبیه‌سازی می‌کند

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: آنچه بازی جنگ به ما می‌دهد خروجی فرآیند تصمیم سازی است که می‌تواند برای تصمیم گیری در هر لحظه از عملیات کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران  درباره مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش گفت: متخصصان حوزه نظامی ارتش کار مهمی را انجام دادند که این کار تبدیل علوم نظامی به صفر و یکِ کامپیوتر برای تصویرسازی و تصمیم گیری در شرایط بحرانی و عملیاتی است.

وی افزود: سامانه بازی جنگ دافوس ارتش فرآیند تصمیم گیری را با خلق صحنه‌های واقعی و محاسبه دقیق شرایط و امکانات صحنه و توانمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی فراهم می‌کند.

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه بازی جنگ به ما می‌دهد خروجی فرآیند تصمیم سازی است که می‌تواند برای تصمیم گیری در هر لحظه خاصی از عملیات با اِلِمان‌های ریاضی و فرمول تصمیم منطقی را به ما اعلام کند. این کار پیچیدگی بسیاری دارد چراکه بایستی تمام توان تجهیزاتی و تسلیحاتی و عناصر مختلف صحنه رزم را به داده‌های کامپیوتری تبدیل کند تا پس از آن با کمک در فرآیند تصمیم گیری بگوید به کارگیری این تجهیزات و راهبرد در صحنه رزم تا چه اندازه موفقیت را تضمین می‌کند و اینکه چقدر احتمال شکست یک راهبرد وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ما در حوزه بازی جنگ نسبت به سایر کشور‌ها در چه جایگاهی هستیم، اظهار کرد: این کار سبقه تاریخی دارد، اما اینکه به صورت بومی در قالب نرم افزار بومی انجام شود، کاری است که دافوس ما انجام داده و نسبت به سایر کشورها هم پیشرو است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24912
اخبار مرتبط

نظرات شما