دلیل عدم اعطای مجوز تجمع به بسیج دانشحویی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ تا الان بعد از 20سال هیچ سرنخی پیدا نشده که این حرکت دانشجویان حرکتی سازماندهی شده برای از بین بردن آبروی جمهوری سلامی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب ظهر امروز در مناظره ای که میان وی و علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس برگزار شد اظهار داشت: جامعه ما بشدت نیازمند گفت و گو هست و ای کاش هرچند در صدا وسیما و رسانه های داخلی انجام شود.

وی افزود: صدا وسیما از این جهت در طول 20سال چنان ضعیف عملکرده که به زیان ده ترین نهاد عمومی کشور تبدیل شده است.

تاجزاده با بیان اینکه من تمایل داشتم این بحت در دانشگاه انجام شود ولی آقای زاکانی مایل نبود گفت: در مورد 78معتقدم برای کشف حقیقت باید بدون تسامح اتفاقات را نقد کنیم ولی برای آینده به حداکثر تسامح معتقدم و باید از سرمایه و تخصص همه ایرانیان استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیاتی به پیشنهاد خاتمی برای اتفاقات 18تیر در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد گفت: در آن جمع که کمتر  10روز پس از 18تیر تشکیل شده بود بعد از تحقیقات مفصل میدانی و ... نهایتا گزارشی ارائه شد که در اختیار رهبری گذاشته شد و برای اولین بار از رادیو و تلویزیون خوانده شد.

تاجزاده با بیان اینکه صحبت های چند دقیقه ای زاکانی چند دروغ دارد تصریح کرد: اولین سوالی که در آن کمیته مطرح کردیم این بود که این راهپیمایی جدید است که قبلا هم اتفاق افتاده و نتیجه آن شد که حداکثر14مورد در همان سال تجمع اتفاق افتاده است.

وی افزود: تا الان بعد از 20سال هیچ سرنخی پیدا نشده که این حرکت دانشجویان حرکتی سازماندهی شده برای از بین بردن آبروی جمهوری سلامی بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: فرق من با زاکانی و دوستانشان این است که به بخشی از نظرات رهبری انتقاد دارم و ایشان هم همینطور است ولی رویش نمی شود بگوید. ایشان حرف رهبری را می شنود ولی می‌گوید باید تمام حرف های رهبری را شنید.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی تا این لحظه نتوانسته ثابت کند که دانشجویان حرکتی تحریک شده از طرف دیگران انجام دادند گفت: آن قدر تجمع آرام بود که بعد از انجام آن بنر و پاترول یوسف آباد به مقر خود برگشته است.

تاجزاده افزود: سپاه و نیروی انتظامی سندی بدهند که 20 سال پیش فلان نهاد حرکت تحریک‌کننده و سازمان یافته انجام داده است.

شما جرات ندارید گزارش مجلس ششم درمورد 25خرداد88 را منتشر کنید

وی در مورد چرا بخشی از این مناظره با بیان اینکه آنقدر تناقض در صحبت های زاکانی زیاد است که نمی دانم از کجا شروع کنم خاطرنشان کرد: شما می گویید دو طرف را محکوم کردیم درصورتی که یکطرف را در بیانیه تان محکوم کردید.

تاجزاده با بیان اینکه مشخص به ما بگویید شروع دانشجویان از ساعت نه و نیم را چطور مطرح کنیم تصریح کرد: شما جرات ندارید گزارش مجلس ششم درمورد 25خرداد88 را منتشر کنید. شما که آن قدر شجاعت دارید این گزارش را منتشر کنید.

وی افزود: بیست سال برای سازمان های اطلاعاتی ایران کافی نیست که بفهمند این تظاهرات سازماندهی بوده است یا نه؟ سازمان هایی که جاسوس اسرائیلی را در عرض چند ماه دستگیر می کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اصلاحات ضمن تاکید بر اینکه پدیده ای بنام لباس شخصی ها داریم که در این 20سال جنایت آفریده اند گفت: طبق گزارش شوری عالی امنیت ملی در آن شب چند نقش مخرب ایفا می کنند. نقش اول درگیری به دانشحویان نقش دوم تحریک کمیته برای ورود به دانشگاه است.

تاجزاده با بیان اینکه گروه فشار عامل حادثه کوی بود و نقش مخرب را این نیروی انتظامی و دانشجویان را ایفا می کرد گفت: چرا یعد بیست و پنج سال با ابن گروه فشار برخورد نمی شود در حالی که با هر وسیله ای عامل ایجاد بی‌نظمی می شوند.

بعد از بیست سال ضارب عزت ابراهیم نژاد پیدا نشده است

وی در پاسخ به سوال زاکانی درمورد دلیل عدم اعطای مجوز تجمع به بسیج دانشحویی گفت:  خیلی از ملت نمی دانند داستان را گفت: آن روزها چنان فضای جامعه ملتهب بود که مجوز تجمع نیازمند مجوز کل شورای تامین بود. من مجوز ندادم از آقای لاریجانی می گرفتید. بدلیل اینکه بنا بر این بود دانشگاه باهم با هر نوع خشونتی برخورد کند و اینطور نباشد که امروز به این دانشجویان مجوز دهیم و فردا گروه های دیگر دانشحویی مجوز بخواهند.

وی با اشاره به نابیناشدن فردی در جریان حادثه کوی دانشگاه بر اثر گاز اشک آور افزود: این چه لباس شخصی است که سلاح و گاز اشک اور دارد و آدم کور می کند و ضارب راست راست راه می رود.  بعد از بیست سال ضارب عزت ابراهیم نژاد پیدا نشده است گفت: اینجا مسائلی است که مردم باید بدانند و باید صریح و روشن به مردم بگوییم.

تاج‌زاده: آقای زاکانی بگویند با توقیف فله‌ای مطبوعات و نظارت استصوابی مخالفند یا موافق؟

تاج‌زاده افزود: آقای زاکانی که موافق آزادی هستند بگویند با توقیف فله‌ای مطبوعات و نظارت استصوابی مخالفند یا موافق؟

وی در بخش دوم مناظره در جواب زاکانی پیرامون اسامی فعالین حوادث کوی دانشگاه و اظهارات وزیر اطلاعات درمورد ترور نظری گفت: وزارت اطلاعات در دست رهبری بوده است و حتی دعوای احمدی نژاد با ایشان بر سر دخالت احمدی نژاد در وزارت اطلاعات بود.

تاجزاده در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات زاکانی افزود: جمعه بعد از ظهر به کوی رفتم و تمام تلاشم این بود که بچه ها در کوی بمانند و علت هم این بود که فضای بیرون ملتهب بود.

وی با بیان اینکه بغل کوی یکی تیر خورده است گفت: فرد را به بیمارستان انتقال دادند و من به آقای ظفرقندی زنگ زدم گفتم چند ساعت زنده نگهش دارید تا دانشجویان آرام شوند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه چرا گزارش را منتشر نمی کنید؟ گفت:  قوه قضاییه که دست رهبر بوده است؟ چرا دستور نمی دهد کسی که نظری را ترور کرد محاکمه کنند؟ بعد از بیست سال چرا تکلیف کشته هایی چون عزت ابراهیم نژاد را مشخص کنید. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه از افتخاراتمان این است بدون اجازه تیراندازی  و بدون کشتر ماجرا را جمع کردیم، افزود: همچنین اجازه انجام بازی دربی را دادیم هرچند احتمال ناآرامی در ورزشگاه را می دادیم ولی برگزار شد و اتفاقی هم نیفتاد.

وی با بیان اینکه معتقدیم شکستن حصر منتظری به نفع نظام بود و آقای روحانی هم می تواند از همان تجربه استفاده کند، گفت: اگر در حصر اتفاقی می افتاد برای جموری اسلامی چقدر بد تمام می شد. الان هم آزادی میرحسین موسوی و کروبی به نفع نظام و مردم است. الان فضا فرق کرده و باید حل شود.

وی ادامه داد: اگر شکستن حصر منتظری به ضرر نظام شد، این حصر را هم نشکنید و اگر به نفع نظام شد بشکنید.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به زاکانی که گفته بود لاریجانی از دوستان شماست، با بیان اینکه چه شده در این 10-20 ساله اینها سراغ ما می آیند، گفت: ناطق نوری روزی رقیب ما بود و امروز در کنارماست. علی مطهری سال 82نامه نگاری می‌کند که اصلاح طلبان فلان هستند و امروز کنار اصلاح طلبان است.

تاج‌زاده با بیان خاطره ای از دوران زندان خود گفت: آقای طائب در زندان به من گفت پرونده اخلاقی و مالی تو در سپاه پاک است. به ایشان گفتم دم و دستگاهتان قوی تر از این حرف هاست ولی ورای شوخی فرض کنید بخواهم کاری انحام دهم با اینهمه شنود اصلا می توانم. گفتم خیلی کمک کردید به سلامت ماها و شما نمی دانید این نظارتتان چقدر ما را سفید نگه داشته و این چک سفید امضایتان به دوستانتان شما را فاسد کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: آن قدر که فساد می تواند به کشور لطمه بزند آمریکا نمی‌تواند و شفافیت لازم است ولی نباید ملاحظه ای انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مگر نمی گویید مردمی و انقلابی هستید، تصریح کرد: بیایید دست به دست هم دهیم و از انتخابات آزاد با لغو نظارت استصوابی دفاع کنیم و قیم مردم نشویم تا ملت بر حکومت نظارت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه خیلی از این چیزهایی که آقای زاکانی گفته اند دروغ بوده است، گفت: دانشجویان در مرحله اول مطلقا اشتباه نکردند و مرحله دوم هم شر و شوری در شهر کردند که خودشان جمع کردند.

وی با بیان اینکه برای نجات 4تا آدم مملکت را به چالش می کشند و هر سال 28 تیر دانشگاه ها را تعطیل می کنند، گفت: برای اینکه ثابت کنیم انتخابات آزاد را قبول داریم از مردم بپرسید. اگر مردم قیم نمی خواهند، نظارت استصوابی را برداریم.

تاجزاده در پایان گفت: یک نگاه می گوید قطار راه افتاده و در هر ایستگاه یک عده را پیاده کنیم ولی نگاه دیگر می‌گوید همه اول باهم بوده و باید باهم ادامه دهیم.




انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/2609
اخبار مرتبط

نظرات شما