با وجود هشدارهای پیاپی،

دلتا در مدار مرگ؛ فوت ۱۴ بیمار کرونایی در قم تنها در ۲۴ ساعت!

نوع دلتای بیماری کرونا جان ۱۴ شهروند قمی را گرفت که نشان می‌دهد این ارابه مرگ همچنان قاتل شماره یک شهروندان قمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  شنیدن اخبار بیماری کرونا به نظر می‌آید برای مردم عادی شده و گویی قرار نیست هشدارهای پیاپی مسئولان وزارت بهداشت تأثیری در ساده‌انگاری مردم داشته باشد.
در هفته‌ها و روزهای اخیر سویه دلتای این ویروس بلای جان هم‌وطنان شده و روزی نیست که چند صد نفر در کشور جان خودشان را از دست ندهند.
در این میان علاوه بر واکسیناسیون که با شتاب بسیار خوبی در حال انجام است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از بدیهی‌ترین و اولین کارهایی است که مردم باید برای حفظ سلامتی خودشان انجام بدهند، کاری که از سوی اغلب شهروندان انجام نمی‌شود.
برای درک درست از این موضوع کافی است که یک گشت کوتاهی در شهر بزنید تا ببینید چند درصد مردم به‌خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عصر دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در ٢۴ ساعت منتهی به نهم شهریورماه سال جاری، کرونا در قم جان ١۴ تن را گرفت و خانواده‌هایشان را داغدار کرد.
محمدرضا قدیر، افزود: در این مدت ٢٠٨ تن با علائم بیماری پذیرش و ١۶۵ بیمار بستری شدند.
وی با اشاره به ترخیص ١٣٩ بیمار طی شبانه‌روز گذشته، ادامه داد: در حال حاضر ٩۶٩ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد حال ٢٣۶ بیمار وخیم می‌باشد.

قدیر با اشاره به تزریق ۴٠۴ هزار و ۵٢٨ دوز واکسن کرونا در قم، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به نهم شهریورماه ١۴٠٠، از دو هزار و ٢۴٢ تست انجام شده ۶٣٣ تست مثبت گزارش شده است.

در واقع باید گفت در مقطع کنونی که مسئولان تمام تلاش خودشان را برای افزایش واردات واکسن انجام می‌دهند و از سوی دیگر واکسیناسیون نیز شتاب خوبی گرفته تنها و تنها راه‌حل در حل بحران کنونی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم است.



انتهای پیام/110



http://qomefarda.ir/28423
اخبار مرتبط

نظرات شما