تاریکی برخی معابر در قم

طبق قانون در تصادفاتی که به علت عدم روشنایی معابر رخ دهد، به سازمان مربوط سهم تقصیر تعلق گرفته و باید در مرجع قضایی پاسخ‌گو بوده و خسارت پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از ۸ ماه است که چراغ های پل شهید مصطفی خمینی(نیروگاه) اصلی ترین پل ارتباطی و محل تردد اهالی منطقه ۲ و ۶ شهرداری قم موسوم به محله نیروگاه در تاریکی مطلق به سر می برد.

این تاریکی مخصوصا در فصل سرما و بارندگی باعث کاهش دید رانندگان شده و احتمال تصادفات را افزایش می دهد

این مسئله را  دو ماه پیش را با اداره برق استان قم درمیان گذاشتیم غروری روابط عمومی اداره برق قم در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص علت این خاموشی اظهار داشت: مشکل سرقت متعدد و چند باره کابلهای برق در پل نیروگاه است که متاسفانه امکان احداث مجدد کابل نیز فراهم نیست.

وی گفت: البته با احداث  کابل هوایی موضوع در حال پیگیری است که  ان شا الله سریعا مشکل این پل و پل ۹دی  رفع شود.

با وجود گذشت ۸ ماه از تاریکی پل نیروگاه و گذشت ۲ ماه از قول اداره برق قم برای برقراری روشنایی این پل که محل تردد روزانه نیم میلیون قمی است تنها در  یک لاین این پل رونایی برقرار شده  هنوز تاریکی بر این پل حاکم است.

طبق قانون در تصادفاتی که به علت عدم روشنایی معابر رخ دهد، به سازمان مربوط سهم تقصیر تعلق گرفته و باید در مرجع قضایی پاسخ‌گو بوده و خسارت پرداخت کند.

کارشناسان پلیس در تصادفاتی که محل تصادف فاقد روشنایی است و دلیل تصادف عدم روشنایی است به سازمان مربوطه سهم می دهد و سازمان مربوطه باید در مراجع قضایی پاسخگو بوده و جبران خسارت را انجام دهد.
از طرفی تاریکی و کاهش روشنایی باعث ایجاده زمینه های خلافکاری و کاهش امنیت می شود تاجایی که اگر تاریکی محله ای داخل شهر زمینه نا امنی را ایجاد کند طبق دستور مقام قضائی شرکت برق وظیفه تامین روشنایی را دارد.

مسئله تاریکی و نبود روشنایی در برخی از محله های قم که اغلب در مناطق محروم قم قرار دارد باعث گلایه و انتقاد اهالی محل شده است و به گفته شهروندان  بعد از غروب آفتاب تردد در این محله ها امکان پذیر نیست و از طرفی آمار سرقت را نیز افزایش داده است.

گاهی یک محله به گفته شهروندان قم تا چندین ماه در تاریکی به سر می برد و داشتن یک محله و کوچه روشن شاید کمترین درخواست و حق شهروندی باشد .

 
http://qomefarda.ir/30307
اخبار مرتبط

نظرات شما