معاون امور فرهنگی و هنری شهرداری قم:

نصب تصاویر سردار سلیمانی در سطح شهر قم/ اجرای سرود خیابانی در دهه بصیرت

معاون امور فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری سرود خیابانی در دهه بصیرت گفت: انتظار مردم برای نصب تصاویر حاج قاسم انتظار به جایی است و کمی از زمان بندی عقب افتادیم اما برای سالگرد شهادت حاج قاسم برنامه های مفصلی داریم و به زودی بنرهای تصاویر سردار سلیمانی در سطح شهر قم نصب خواهد شد.

​​سید احمد طباطبایی نژاد معاون امور فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه دهه ،بصیرت و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برای این ایام شهرداری از چند هفته پیش جلساتی را برگزار کرده است و قرار شد مجموعه اقداماتی را سازمان فرهنگی شهرداری و تعدادی از اقدامات را نیز مناطق شهرداری و بخشی از اقدامات این ایام را  نیز سازمان زیباسازی شهرداری و روابط عمومی شهرداری انجام دهند.

وی افزود: برای فضاسازی شهری طرحی انجام شده که به زودی اجرایی می‌شود برای ایام فاطمیه تقریباً همه خیابانهای اصلی شهر سیاه‌پوش شده است، یک برنامه نگار گذر نیز قرار است اجرا شود که نگار گذاری در خیابان صفاییه با موضوع ترکیبی ایام فاطمیه ، دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

معاون امور فرهنگی ورزشی و هنری شهرداری قم خاطرنشان کرد : شهرداری قم همکاری‌هایی با یادواره‌های شهدا که در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود دارد همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاری است که با مشارکت شورای هیئات و بسیج و سپاه و دیگر ارگانها در حال انجام است ۲۹ دی نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

 طباطبایی‌نژاد بیان داشت: شب شعر نیز با موضوع سردارسلیمانی برگزار خواهد شد که در دهه بصیرت انجام خواهد شد ، بازدید از مراکز فرهنگی مانند خانه موزه شهید زین‌الدین و بیت حضرت امام و گلزار شهدا به صورت تور انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه مشترکی نیز با همکاری بسیج در پردیسان در حال انجام است در حوزه ورزشی به یاد سردار سلیمانی مسابقات ورزشی برگزار می‌شود همچنین همکاری هایی را با نمایشگاه‌های کوچه های بنی هاشم که در مناطق عمار یاسر و نیروگاه برگزارشد داشتیم.

معاون امور فرهنگی ، هنری و ورزشی  شهرداری قم  در پاسخ به این سوال که فضا سازی آنچنانی در خصوص سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهر قم مشاهده نمی‌شود و مردم توقع دارند که تصاویر سردار سلیمانی در سالگرد شهادت ایشان در سطح شهر قم نصب شود در این خصوص توضیح دهید؟ گفت: این اتفاق رخ خواهد داد و تصاویر حاج قاسم سلیمانی در سطح شهر نصب خواهد شد و برای این مسئله طرح های مختلفی انجام خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد عنوان داشت: با توجه به اینکه چند ایام با هم همزمان شده است و تحت تاثیر اتفاقاتی که پیش رو داریم کمی در زمان بندی به مشکل خوردیم و از زمان بندی عقب افتادیم اما برنامه‌ها برای سالگرد حاج قاسم بسیار مفصل است و  برنامه هایی که تدارک دیده شده مختلف است در فضاسازی شهری بیشتر مسئله ایام فاطمیه مدنظر بود که قالب شده است اما طرح اصلی که برای سالگرد شهادت حاج قاسم داشتیم هنوز اجرا نشده اما  به زودی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توقع مردم از اینکه بخواهیم سطح شهر را پر از عکس سردار سلیمانی کنیم و فضاسازی مناسب انجام دهیم توقع به جایی است و ما هم سعی می‌کنیم که این درخواست مردم را انجام دهیم همچنین پوسترهایی را نیز چاپ کردیم و قرار است که توزیع شود.


معاون امور فرهنگی، ورزشی و هنری شهرداری قم افزود: برای دهه بصیرت سرودهای خیابانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30397
اخبار مرتبط

نظرات شما