محدودیت‌های جدید کرونایی در قم

استاندار قم از در نظر گرفتن محدودیت‌های جدید برای هرگونه اجتماعات در استان و الزام به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس و مراکز تجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ستادملی مقابله با کرونا، به ریاست رئیس جمهور، با اعلام این خبر گفت: باتوجه به وضعیت فعلی قم در شیوع کرونا و سرعت انتقال امیکرون، علاوه بر محدودیت‌های قبلی، از این پس هرگونه اجتماعات در قم حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت امکان پذیر است.

وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی قم هم موظف شدند سنجش کرونا در مقاطع مختلف مدارس را با جدیت و دقت بیشتر مورد سنجش قرار دهند و در صورت نیاز اقدام به تعطیلی کلاس‌ها کنند.

استاندار همچنین بر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: توجه مراکز تجاری، اقتصادی، بانک‌ها و ادارات به زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری در کند شدن سرعت انتشار امیکرون می‌شود.

وی با اشاره به لزوم گسترش خدمت رسانی به شهروندان در مناطق محروم، بر همراهی و هماهنگی خیرین سلامت و گروه‌های جهادی در تامین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی تاکید کرد.

آقای شاهچراغی امروز همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به معوقات دانشگاه علوم پزشکی قم و نیازمند‌های بخش درمان استان اشاره کرد و خواستار حمایت ویژه دولت در این زمینه شد.

گفتنی است: در جلسه دو روز گذشته ستاد مقابله با کرونای استان، وضعیت استان قم زرد اعلام شده بود و تنها محدودیت در نظر گرفته شده برای این وضعیت، تعطیلی مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها بود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31134
اخبار مرتبط

نظرات شما