اجرای طرح احسان ماندگار در قم

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح معنوی احسان ماندگار با مشارکت اداره کل بهزیستی استان قم در پایان سال خبر داد و گفت: در قالب این طرح، شهروندان کالاهای بدون استفاده خود را از طریق سامانه ۱۳۷ به نیازمندان می‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا سیدعبدالله میرابراهیمی با اعلام اجرای طرح معنوی احسان ماندگار، اظهار کرد: این طرح به‌صورت مرتب تا قبل از شیوع ویروس کرونا هرساله برگزار می‌شد و امسال نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها در تحویل کالا این طرح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان سال خانواده‌ها اقدام به خانه‌تکانی و تمیز کردن خانه‌ها کرده و برخی اقلام مازاد غیرقابل استفاده در انباری‌ها باقی می‌ماند، اضافه کرد: تلاش کردیم در قالب طرحی این اقلام را جمع‌آوری کرده و بازسازی کنیم و به خانواده‌های نیازمند تحویل دهیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به جزئیات طرح معنوی احسان ماندگار اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل بهزیستی استان منعقدشده تا به‌صورت مشارکتی اقلامی که مازاد نیاز خانواده‌ها بوده جمع‌آوری و تحویل داده می‌شود و همکاران بهزیستی بازسازی کرده و در اختیار اقشار زیرپوشش قرار می‌دهند که تلاش داریم فاصله زمانی بهسازی و تحویل کوتاه باشد تا قبل از نوروز آن‌ها را تحویل خانواده‌های نیازمند دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید لوازم مازاد را شناسایی کرده و با ۱۳۷ تماس گرفته تا ظرف ۲۴ ساعت کارشناسان ممیزی مراجعه کرده و کالا را بررسی کنند، افزود: درصورتی‌که قابلیت استفاده مجدد کالا وجود داشته باشد، ثبت سفارش صورت گرفته و ظرف ۲۴ ساعت بعدی با هماهنگی صورت گرفته اکیپ جمع‌آوری مراجعه کرده و سه نسخه رسید تنظیم می‌شود که یک نسخه تحویل خانواده شده و یک نسخه نیز در سازمان مدیریت پسماند باقی‌مانده و یک نسخه هم با کالا به بهزیستی ارسال می‌شود.

میرابراهیمی اذعان کرد: سازمان مدیریت پسماند از باب اینکه می‌توان از لوازم استفاده مجدد کرد، این طرح را راه‌اندازی کرده و تلاش دارد در قالب این فرهنگ‌سازی امر خیری نیز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای طرح تا ۲۰ اسفند است یادآور شد: کار اجرایی این طرح تا پایان اسفند زمان می‌برد، چراکه شهروندان معمولاً کار را به روزهای آخر موکول می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: نگهداری لوازم منزل در طول یکسال به اعتقاد ما به نظر سخت است و شاید به همین خاطر است که آمار جمع‌آوری و تحویل اقلام پایین است و اگر این کار را به‌صورت ماهیانه انجام دهیم آمار به نسبت جمعیت شهر بسیار بالاتر برود.



انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی شهرداری قم
http://qomefarda.ir/31688
اخبار مرتبط

نظرات شما